söndag 13 januari 2013

Mål 2013


Jag har olika mål som jag vill uppfylla under detta året. Förra året, eller förra halvåret, var jag ju ganska ny i det hela och visste inte hur mycket jag kunde läsa innan året tog slut. Jag hade nog också bara läst 2/3 engelska böcker någonsin. Jag har fortfarande inte läst sådär jätte mycket engelska böcker och det finns en del böcker som jag "måste" läsa.

Ett av mina mål är därför att läsa 50 böcker innan årets slut. Under förra halvåret kom jag upp i över 30 böcker så jag vet att 50 inte är en omöjligt mål och kanske kan målet höjas under de kommande åren.

Mitt andra mål är att läsa mer engelska böcker. Jag har två påbörjade serier på engelska, Cassandra Clares böcker The mortal instruments (1/5) samt Kami Garcias & Margaret Stohls böcker Beautiful Creatures (2/4). Men jag ska helst ha läst ut en av de serierna innan årets slut.














Sedan kommer vi till de böckerna som jag känner att jag både vill och måste läsa vilka är, såklart, Sagan om Ringen-böckerna (1/3) samt Harry Potter-böckerna (2/7). Och så finns det en annan författare som jag gärna vill ha läst minst en bok av och det är Stephen Kings böcker. Update: Har läst en bok av Stephen King och har två liggandes i bokhyllan som jag också tänkt läsa i år!

 





Men det är alltså mina mål under detta året. Kanske klarar jag bara ett, kanske två men jag hoppas kunna klara av så många som möjligt!

1 kommentar:

  1. Lycka till med Sagan om Ringen! Fan att du inte satt upp det målet tidigare, jag och Anna håller ju på med en LOTR-läsning nu! Vi läste första i somras och tacklar tvåan och trean nu i januari/februari^^

    LYCKA TILL, HOPPAS DET GÅR BRA :D

    SvaraRadera