onsdag 23 januari 2013

Mina böcker: RÖDA

Jag har tänkt lite på att jag vill visa mina böcker i min bokhylla. Men då min "bokhylla" snarare är en hylla på väggen (och inte särskilt fin) så kom jag på en annan idé istället på hur jag kan visa de böcker jag äger. Jag kom på att varje onsdag kan jag visa böckerna inom en viss färg, som t.ex. blåa böcker idag, lila nästa osv. På så sätt kan ni se mina böcker utan att behöva se "bokhyllan". För jag ska snart ändå köpa en ny bokhylla då det börjar bli ont om plats på den nuvarande.

Men om jag börjar med en färg idag då! Dagens/Veckans färg får bli röd.


Detta är alltså mina röda böcker, och de är:

  • Bläckhjärta av Cornelia Funke (läst)
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson (oläst)
  • 3096 dagar av Natascha Kampusch (läst)
  • Hans majestäts drake av Naomi Novik (oläst)
  • Only väg is upp av Emmy Abrahamson (läst)
  • Kritikern av Dean Koontz (läst)
  • The walking dead volym 1 av Robert Kirkman (läst)
Det var alltså mina röda böcker, på tal om Hundraåringen så ska den filmatiseras och kommer ut på bio till julen. Rollen som hundraåringen ska spelas av Robert Gustafsson, lite rolig information bara. Ser fram emot att se filmen och detta gör ju också att jag måste läsa boken innan jag ser filmen ^^ men jag har hört att boken ska vara bra/rolig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar