onsdag 27 mars 2013

Recension: Harry Potter and the sorcerer´s stone



Titel: Harry Potter and the sorcerer´s stone
Författare: J.K. Rowling
Förlag: Scholastic
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 309
Serie: #1 
Utläst: 17/3-13






Bokens första mening: Mr. and Mrs. Dursley, of number four, Privet Drive, were proud to say that they were perfectly normal, thank you very much.

Handling:
Harry Potter has never been the star of a Quidditch team, scoring points while riding a broom far above the ground. He knows no spells, has never helped to hatch a dragon, and has never worn a cloak of invisibility. All he knows is a miserable life with the Dursleys, his horrible aunt and uncle, and their abominable son, Dudley - a great big swollen spoiled bully. Harry´s room is a tiny closet at the foot of the stairs, and he hasn´t had a birthday party in eleven years.
  But all of this is about to change when a mysterious letter arrives by owl messenger: a letter with an invitation to an incredible place that Harry - and anyone who reads about him - will find unforgettable. For
it´s there that he finds not only friends, aerial sports, and magic in everything from classes to meals, but a great destiny that´s been waiting for him... if Harry can survive the encounter.

Vad jag tycker:
Gud vad länge jag varit sugen på att påbörja serien om Harry Potter! Jag absolut älskar filmerna och kommer ihåg när jag som liten kollade på första filmen. Vilken har varit min favorit länge, nu har dock fler favoriter i serien. Okej, men så till boken då, jag älskar omslaget (och de andra som följer i serien)! Innehållet tycker jag också om väldigt mycket, jag älskar speciellt den delen då Harry går och shoppar med Hagrid i Diagon Alley. När jag läser denna boken så får jag lite nostalgi känsla från när jag första gången kollade på filmen. Jag tycker om historien i boken, dock är den ju lite annorlunda än filmen. Sättet som författaren skriver på tycker jag också om och inte minst karaktärerna i boken, som jag älskar! Nej, jag har inget dåligt att säga om denna boken och jag längtar tills jag får hem nästa bok (någon gång näst vecka, kanske..) så jag kan fortsätta följa Harry Potter genom böckerna!

Betyg: 5/5

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:






















Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar