onsdag 20 mars 2013

Recension: Hex Hall


Titel: Hex Hall
Författare: Rachel Hawkins
Förlag: Hyperion
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 323 
Serie: #1
Utläst: 3/3-13






Bokens första mening: Felicia Miller was crying in the bathroom

Handling: 
On her 12th birthday, Sophie Mercer discovered that she was a witch. Three bumpy years later, after a prom-night spell gone horribly wrong, she´s exiled to Hex Hall, an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a witches, faeries and shapeshifters.
  By the end of her first day, Sophie has quite a scorecard; three powerful enemies who look like supermodels, a futile crush on a gorgeous warlock, a creepy tagalong ghost, and a new rommate who happens to be the most hated person and only vampire on campus. Then when a mysterious predator begins attacking students, and Sophie´s only friend is the number one suspect, a horrifying plot begins to surface. Soon, Sophie is preparing for the biggest threat of all: an ancient secret society determined to destroy all Prodigium, especially her.

Vad jag tycker:
Jag hade fått för mig att denna skulle handla om något lite annorlunda av någon anledning. Tror dock att jag råkade blanda ihop två böcker ^^ men.. jaja. Jag älskar verkligen humorn i denna boken! Och jag älskar hur boken inleds med en förtrollning hon försöker göra som går HELT överstyr. Så himla kul. Stämningen i boken gör så att, i alla fall jag, helt slukas upp av boken och dess karaktärer. Jag tycker om karaktärerna i boken och även om själva handlingen inte var som jag trodde att den skulle vara, så var den ändå bra. Och jag läste ut den här boken ganska (väldigt) snabbt, vilket egentligen borde säga nog för vad jag tycker om den!

Betyg: 5/5

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Andra böcker i serien:
















Andra böcker av författaren:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar