lördag 18 maj 2013

Recension: Ögat över Månskäran




Titel: Ögat över Månskäran (org. A Great and Terrible Beauty)
Författare: Libba Bray
Förlag: B|Wahlströms
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 418
Serie: #1 i Gemma Doyle 
Utläst: 20/4-13






Bokens första mening: "Snälla mor, inte ska väl det där bli min födelsedagsmiddag i kväll?"

Handling: 
Slår ditt hjärta fortare? Ser molnen ut att skockas vid horisonten? Är huden på din hals spänd i förväntan inför en kyss du både fruktar och åtrår? Kommer du att bli rädd? Kommer du att få veta sanningen?
Jag ska berätta en historia för dig. Om ett rike där drömmar blir till, livsöden stakas ut och där magin är lika verklig som ditt handavtryck i snön. Om hur vi fann våra innersta hemligheter och fick smaka på friheten. Dessa sidor rymmer min bekännelse av allt som förde fram till denna kalla, grå gryning. Vad som kommer att hända nu, vet jag inte.

Vad jag tycker om boken:
På något vis så fastnade jag verkligen för den här boken. Vilket jag tycker är ganska konstigt då det egentligen inte hände så jätte mycket, och jag ÄLSKAR verkligen när det händer saker hela tiden. Men det fanns en härlig stämning genom hela boken och även efteråt har den växt. Jag tycker om huvudkaraktären även fast än jag hade lite svårt för henne i början. Jag tyckte om att handlingen utspelade sig i två vitt skilda världar och jag gillar också iden om en historia som utspelar sig i slutet av 1800-talet. Och jag kan knappt vänta tills jag får läsa uppföljaren!//Rebecca

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:
















Andra böcker av författaren:















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar