torsdag 20 juni 2013

Daniella recenserar: Evermore

Titel: Evermore
Författare: Alyson Noël
Förlag:Buster Nordic
Rec-ex/Vinst/Present: Ja, present
Sidor: 322
Serie: #1 De odödliga trilogin
Utläst: 17/6-13








Bokens första mening: "Gissa vem det är."

Handling: 
Efter en tragisk olycka, där hela hennes familj omkom, har sextonåriga Ever blivit något av en outsider på sin nya skola. För efter olyckan har hon fått synska förmågor - hon kan se folks auror. Höra deras tankar och ta del av en persons hela livshistoria enbart vid en flyktig beröring. Därför undviker hon kontakt och försöker stänga ute omvärlden.
     Men när klassen får en ny elev förändras allt. Damen Auguste är snygg, exotisk, rik och den enda som kan få tyst på rösterna i hennes huvud. Dessutom är det som om han kan se rakt igenom henne. Ever dras in i hans hemlighetsfulla och mystiska värld. Men vem eller vad är Damen egentligen? Den enda hon vet är att hon blir djupt förälskad i honom...

Vad jag tycker:
För det första, jag måste missat det totalt men det var en vampyr bok. Det som jag drogs till var Evers historia och det här med spöken. Så när jag läst det ville jag bara ha den och då slutade jag läsa och missade det sista. Jag ogillar vampyr böcker och jag ogillar blod, bläää!
Men jag gav boken en chans och allt handlade bara om Damen och hur hon blev förälskad i honom bara genom att se på honom. Det fanns ju också stunder i boken då det händer roliga saker, utflykter med honom. Det var det bästa i boken så ni kan förstå att det inte hände så mycket.
Det fanns delar i slutet då det var mycket bråk och action... inget för mig eftersom det innehöll blod och jag blir helt svag i hela kroppen och kan inte ens läsa det. Men jag tog min förbi det och jag tvivlar på att jag kommer att följa serien. Men om man sagt A får man ju säga B.
Man fick läsa en snutt från bok två och det lockade inte mig ett skit, så vi får se hur det blir med den här serien. Jag gillade dock de bitarna med Evers syster Riley, hon är gullig och dyker upp här och där. Dem bråkar precis som syskon ska, fast än det finns en stor skillnad mellan dom, vill inte avslöja för mycket.

Betyg: 1/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:















Andra böcker av författaren:




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar