fredag 14 juni 2013

Daniella recenserar: The Gift



Titel: The gift
Författare: Alison Croggon
Förlag: Walker Books
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 494 
Serie: #1 Pellinor
Utläst: 25/5-13







Bokens första mening: For almost as long as she could remember, Maerad had been imprisoned behind walls.

Handling:
Maerad is an orphaned slave in a harsh settlement, unaware that she possesses a powerful Gift: one that marks her as a member of the School of Pellinor. When she is rescued by Cadvan, a bard of Lirgion, her destiny begins to unfold. But before Maerad can attain her true heritage, she and Cadvan must embark on a treacherous journey and confront dark forces of the most terrifying kind.

Vad jag tycker:
När jag läste boken blev jag inte direkt tagen av den. Det hände inte mycket, men jag tycker att Alison har beskrivt allt i boken bra. Hon är duktigt på att beskriva saker och det dras man med i, men jag hade velat ha lite mer action. Det hände att de ibland blev attackerade av någon sorts hemsk varelse, sedan tog det lpngt tid tills nästa sak hände. Men hon bygger också upp spänningen, fast långsamt. Även just det att hon kommer från Australien så hade jag lite svårt att förstå alla ord, det skriver annorlunda och har andra ord, men det mesta förstod jag. Efter att jag läst boken dock, så hänger historien kvar och jag gillar den mer och mer just därför vill jag läsa bok två också. Det kan vara så som det var med Ocksa Pollock boken, att första bara är en seg historia tills det riktiga startar. Vi får väl se hur bok två är, måste bara köpa den först. Sammanfattning; boken var... okej!

Betyg: 2/5

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:


Andra böcker av författaren:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar