onsdag 26 juni 2013

Recension: Beautiful Chaos


Titel: Beautiful Chaos
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Little, Brown and Company
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 516
Serie: #3 i Caster Chronicles
Utläst: 25/6-13






Bokens första mening: In Gatlin, it´s funny how the good things are all tied up with the bad

Handling(SPOILER VARNING) :
Ethan Wate thought he was getting used to the strange, impossible events happening in Gatlin, his small Southern town. But now that Ethan and Lena have returned home from the Great Barrier, strange and impossible have taken on new meanings. Swarms of locusts, record-breaking heat, and devastating storms ravage Gatlin as Ethan and Lena struggle to understand the impact of Lena´s claiming. Even Lena´s family of powerful Supernaturals is affected - and their abilities begin to dangerously misfire. As time passes, one question becomes clear: What - or who - will need to be sacrified to save Gatlin?
   Sometimes there is no going back. And this time there won´t be a happy ending.

Vad jag tycker om boken:
Efter att ha läst andra boken i serien så kunde jag knappt vänta på att läsa denna. Beautiful Darkness var, trycker jag, bättre än första boken och denna boken var också väldigt bra. Det blir bara allt mer spännande i staden Gatlin och allt mer börjar spåra ut efter vad som hände i Beautiful Dakness. Lena har haft det tufft och förlorat människor i sin närhet, men inget är som Lena inte kunnat klara av. Nu, när hela staden drabbas av av Lenas öde så måste något ske. Jag fastnade inte direkt för boken, men spänningen byggdes upp allt eftersom handlingen utspelades. Något som jag tyckte var särskilt spännande var när Ethan helt plötsligt började glömma saker och ändra på sin personlighet, det var både spännande men också lite läskigt. Slutet fick mig att vilja läsa vidare på den sista boken direkt. Frågan är då bara om jag får låna min syster bok, för jag har inte Beautiful Redemption än (och det formatet som jag vill ha kommer inte ut förrän i november) förmodligen får jag låna den och kan i så fall avsluta serien nu i sommar!

Quote: "This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar