torsdag 13 juni 2013

Recension: Tid att dö


Titel: Tid att dö (org. Dead Time)
Författare: Anne Cassidy
Förlag: rabén&sjögren
Rec-ex/vinst/present: Ja, recensions ex
Sidor: 320
Serie: #1 i En mördares anteckningar
Utläst: 26/5-13






Bokens första mening: Rose betraktade blodet på armen

Handling:
Hon hade längtat efter att få träffa Joshua igen. Att få prata med någon som vet hur det är att vakna varje morgon och undra. Någon som kan hjälpa henne leta, sakna och hoppas. Joshua, hennes styvbror, är den enda som kan förstå. En kväll för fem år sedan gick hans pappa och hennes mamma ut för att äta middag. Men kom aldrig tillbaka. Då var hon tolv, nu är hon sjutton. Sjutton år och plötsligt vittne till ett brutalt knivmord. Kanske är det en varning. Från någon som vet vad som hänt deras föräldrar. Från någon som håller henne under uppsikt...

Vad jag tycker om boken:
Det är något med Anne Cassidys sätt att skriva som gör att jag knappt kan lägga ifrån mig boken utan hela tiden vill fortsätta läsa och se vad historien leder vidare till. Jag har läst en bok tidigare av henne, Glöm mig inte, och jag älskade hur det fanns ett mysterium i boken som inte klarnades upp förrän i slutet av boken. Samma är det i den här boken, där de försöker få reda på vad som hänt deras föräldrar, samtidigt som en del andra problem dyker upp. Detta är en bok av fyra, i en serie, såklart löses inte mysteriet upp i denna boken om föräldrarna men de finner en del ledtrådar på vägen som hjälper dem att komma vidare (då de själva startat en utredning eftersom de anser att poliserna inte klarat av jobbet särskilt bra). Jag tycker om det med den här boken, att det hela tiden dyker upp nya saker som klarnar upp fallet ytterligare. Boken är väldigt spännande, precis i Anne Cassidy andan, och jag ser mycket fram emot att läsa andra boken och se vidare vad som verkligen hänt deras föräldrar!

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:
#2














Andra (fristående) böcker av författaren:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar