torsdag 15 augusti 2013

Daniella recenserar: Angelfall

Titel: Angelfall
Författare: Susane EE
Förlag: Hodder
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 326
Serie: #1 i Penryn and the end of days
Utläst: 15/8-13







Bokens första mening: Ironically, since the attacks, the sunset have been glorius.

Handling:
It has been six weeks since the angels returned to earth and destroyed the world as we know it. When they fly away with a helpless little girl, her sister Penryn will do anything to get her back...

It's been six weeks since the angels of the apocalypse desroyed the world as we know it. Only pockets of humanity remain. Savage street gangs rule the daywhile fear and superstition rule the night. When angels fly away with a helpless girl, her seventeen-year-old sister Penryn will do anything to get her back. including making deal with the enemy.

Vad jag tycker:
Jag trodde inte boken skulle vara så bra som den var. Hade inga höga förhoppningar på den, den verkade bara vara bra och intressant att läsa. Den är lite seg i de första kapitlen, sen blir det en spännande sak efter den andra och man kan inte sluta läsa. Jag ville se vad som hände i nästa och i nästa, så bra var den. Författaren beskriver allt så bra och in i detalj. Sen är det också lite kärlek med i boken, det börjar med ovänner och sedan byggs det på. Men det blir inget eftersom den här personen inte kan/får bli kär i henne. Så jag älskar kärlekshistorien och den är även lite rolig då och då. Samt så är där lite våld och blod som författaren inte håller tillbaks med, det tycker jag är bra att där är en blandning av allt.
Slutet kom som en chock, jag hade aldrig trott att allt skulle leda till det. Jag hade en gissning mitt i boken men jag sköt bort den. Det visade sig att det faktiskt var så som jag trott. Så slutet är lite sorgligt till och från och kan inte vänta tills nästa boken.
Ett tips, jag tycker att ni ska läsa denna boken, det är en av de bästa jag läst. Bli inte chockade om den tar er med storm!

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien: (Bok tre kommer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar