lördag 17 augusti 2013

Recension: Stjäla the show


Titel: Stjäla the show
Författare: Emmy Abrahamson
Förlag: rabén&sjögren
Rec-ex/vinst/present: Vinst!! 
Sidor: 314
Serie: #2 i Only väg is upp
Utläst: 12/7-13






Bokens första mening: Filippa Karlsson hade aldrig blivit intervjuad tidigare.

Handling:
Filippa Karlssons drömmar har gått i uppfyllelse! Hon har flyttat till London, börjat ett nytt liv och kommit in på världens bästa scenskola. Men det blir allt annat än glamoröst. Filippa lär sig snabbt att livet på scenskolan består av killar som ständigt fiser, tungsinta ryska lärare som vill att eleverna ska slicka väggarna och en hänsynslös rivalitet.

Vad jag tycker:
Jag gillade verkligen första boken, den hade humor, spänning och jag gillade att följa Filippas väg genom auditions för att förhoppningsvis komma in på scenskolan. Nu har hon kommit in och jag såg verkligen fram emot att fortsätta följa hennes liv på scenskolan. Visst var denna också rolig emellan åt, men inte lika rolig som den första bokens auditions, lektionerna på scenskolan är knasiga men på fritiden har hon hittat en snygg kille att umgås med. Jag blev lite förvånad när jag insåg att alla tre åren på scenskolan är sammantryckta i denna boken, det får mig att undra lite över vad som kommer hända i tredje boken, ska man då få följa Filippas liv i "riktiga livet", kanske hennes karriär då hon får några roller? Jag vet inte men jag längtar ändå till sista boken! Överlag så var det en bra bok, inte lika bra som första, men det är alltid kul att läsa om Filippa i London.

Betyg: 3/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Andra böcker i serien:















Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar