torsdag 26 september 2013

Book Haul: September

Vi tänkte lägga upp en liten Book Haul nu, även fast månaden inte är slut. För att i helgen är det ju, som ni alla vet Bokmässa i Göteborg och vi ska dit vilket innebär att om vi skulle göra en Book Haul efter Bokmässan så skulle den bli alldeles fööör stor! Så därför tar vi en nu, innan Bokmässan och en efter bokmässan ;)

Daniellas böcker:


  • Doll Bones av Holly Black
  • Conjured av Sarah Beth Durst
  • Numbers av Rachel Ward (#1 i Numbers)
  • The Selection av Kiera Cass (#1 i The Selection
  • Etiquette & Espionage av Gail Carriger (#1 i Finishing school)


Rebeccas böcker:


  • Glöm inte låsa av Elisabeth Haynes
  • Drömgångare av Samantha Shannon (rec-ex av modernista till oss båda!)
  • Safirblå av Kerstin Gier (#2 i Ädelstenstrilogin, rec-ex av Bonnier Carlsen!)
Vi vill tacka så mycket till förlagen för recensionsexemplaren vi fått hem! Tack, tack, tack!

En annan rolig grej som jag, Rebecca, har köpt hem i början av månaden är det här bokmärket:
50 böcker att läsa innan man dör! Den ser häftig ut i sin förpackning men när man tar ut den så är det i princip bara en metall bit och jag tyckte inte man kunde se så bra vad det stod på den förrän man vinklade den på ett visst vis. Så jag bestämde mig för att piffa upp den lite och resultatet blev...


Dessutom så kom jag på idén att jag fyller i böckerna efterhand som jag läst dem så har jag också koll på vad jag inte har läst där. Än så länge är det, som ni ser på bilden bara en av alla femtio styckna.. nämligen Anne Franks dagbok. Men jag ska nog bocka av dem efterhand!
En annan sak som jag också fixat till mig nu är en "bokburk", eller bokburk och bokburk, jag har skrivit ner alla "gamla" böcker eller böcker som legat där över en månad som jag inte läst och samlat alla lappar i burken så varje månad från och med nu så kommer jag dra 1-2 lappar från burken så att jag slipper ha dem liggandes olästa i bokhyllan. Jag är dålig på att läsa böcker som legat där ett tag så detta drar förhoppningsvis ner på antalet!


Det var allt för detta inlägg, kika gärna in igen under helgen då vår Bokmässe-Book Haul kommer dyka upp och dessutom börjar det snart bli dags att sammanfatta allt vi läst denna månaden för snart är det ju faktiskt Oktober.. och det blir kallare och kallare!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar