onsdag 11 september 2013

Daniella recenserar: Insurgent

Titel: Insurgent
Författare: Veronica Roth
Förlag: Modernista
Rec-ex/Vinst/Present: Rec-ex
Sidor: 382
Serie: #2 Divergent
Utläst: 5/9-13







Bokens första mening: Jag vaknar med hans namn i min mun.

Handling: 
Ett enda val kan förändra dig - eller förgöra dig. Men varje val har konsekvenser, och när oroligheter väller upp i falangerna omkring henne måste Tris Prior fortsätta att försöka rädda de hon älskar - och sig själv - samtidigt som hon brottas med svåra frågor om sorg och förlåtelse, identitet och lojalitet, politik och kärlek. Tris initiationsdag borde ha varit en dag fylld av firande och segeryra tillsammans med hennes nya falang. I stället slutade dagen i obeskrivliga fasor. Nu rasar kriget, och konflikterna mellan falangerna och deras ideologier växer. Tris har förändrats genom de beslut hon fattat, men också som ett resultat av nya upptäckter och relationer. Hon måste nu omfamna sin divergens fullt ut, oavsett vilka risker det innebär.

Vad jag tycker:
Jag tycker boken är lite seg emellan åt men samtidigt så händer det mycket i boken. Man får reda på mycket ny information och frågar man inte kunnat besvara. Det blir intressantare och intressantare. Dock så gillade jag inte Tobias eftersom han var så himla butter igenom hela boken, jag trodde att dem skulle bli värsta ovänner eftersom det var lögn på lögn hela tiden mellan dem. Jag hade också lite problem i början eftersom det var ett tag sedan jag läst den första boken, så jag hade glömt lite namn här och där och försökte lista ut vem som var vem, vilket jag lyckades till slut. Men efter att jag läst klart boken så fastna den på min hjärna, längtar till nästa bok och hade tänkt köpa den på engelska och läsa.

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar