onsdag 2 oktober 2013

Sammanfattning: September

Då var ännu en månad över och nu går vi alltså in i oktober månad, "hösten närmar sig" tänkte jag skriva men nu är ju faktiskt hösten här, det känns bara inte så här i Skåne för alla träden är fortfarande gröna och det förvillar min hjärna lite, tror jag ^^  Men ja, nu är det ju oktober månad vilket innebär... Halloween! (och för de som följer PLL, Halloween-avsnittet!!!) och så är det ju höstlovet också som dyker upp i slutet av denna månaden. Längtar, längtar, det ska minsann bli en massa läst på lovet!
Men nu, våra lästa böcker i september, här kommer dem.

Daniellas lästa böcker:



Antal lästa: 4 st
Engelska: 2 st
Svenska: 2 st

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 0
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal sidor lästa: 1636 sidor

Bästa  boken: The Land of Stores: the wishing spell
Besvikelsen: Där drömmar blir till

Finaste omslag: The Land of Stories














Kommentar om denna och nästa månad:
Tycker jag läst hyfsat mycket denna månaden, men ska försöka läsa mer. Just nu vill jag bara läsa alla mina nya engelska böcker. Men får inte glömma de som redan står i bokhyllan. Så denna månaden ska jag läsa minst en bok som stått där länge. 


Rebeccas lästa böcker:




Antal lästa: 7 st
Engelska: 1 st
Svenska: 6 st

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 1 st
Korta böcker (under 200 sidor): 1 st

Antal sidor lästa: 2862

Bästa  boken: A Game of Thrones!!!!
Besvikelsen: Nattens Cirkus, trodde ändå den skulle vara lite bättre..

Finaste omslag: Game of Thrones: the graphic novel















Framsteg på mina mål:
Denna månaden blev jag klar med målet att läsa 50 böcker under ett år, året är inte slut än så nu är det bara för mig att se hur mycket mer jag kan läsa. Jag valde att inte läsa så mycket engelska böcker denna månaden därav endast en engelsk bok läst. Jag kände att det var tröttsamt att läsa på engelska så därför ville jag läsa lite på svenska. Det är ju trots allt det jag pratar ^^ Nästa månad blir det tyvärr inte heller så mycket engelska böcker då jag nu har fått hem massor med svenska böcker från Bokmässan!

Kommentar om denna och nästa månad:
Det mesta hamnade ovan, men som sagt har klarat av ett av mina mål med 50 böcker och nästa månad hade jag tänkt läsa de mesta av mina bokmässan böcker. Har också dragit en lapp ur min bokburk (srry, tog ingen bild) så nu i oktober kommer jag också att läsa Great expectations av Charles Dickens och om jag hinner med så blir det också Davinci koden av Dan Brown.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar