fredag 18 oktober 2013

Uppdatering - lässtatus, skolläsning m.m.

Det har gått för lång tid sedan senaste inlägget, det vet vi om och ber om ursäkt för det! Vi lever fortfarande, men läsningen går väldigt segt denna månaden. Jag (Rebecca) har bara läst 1 bok (och ett seriealbum) denna månaden än så länge. Vilket är på tok för lite! Sedan håller jag på att läsa 2 böcker på engelska med minst 500 sidor och det går som sagt väldigt långsamt. Jag har försökt hålla uppe antalet lästa sidor per dag till åtminstone 50 i Charles Dickens bok men idag har det inte blivit så mycket läst eftersom jag är lite deppig... Min cykel blev stulen idag i stan så jag är inte alls på något läshumör och känner mig bara väldigt irriterad och ledsen. Det finns dock inget jag kan göra nu förutom att försöka få upp mitt humör igen. Någon som har tips på något som kan hjälpa?
 Jag har dock en god nyhet också (för mig i alla fall ^^) och det är att, i skolan, ska vi bara läsa en bok. Inte två som jag trodde innan, det blir en bok i svenska kursen och boken som jag valt att läsa är Emily Brontes bok Svindlande höjder. Vilket betyder att jag kanske kan få läsa det jag vill till höstlovet!


Jag ska se om jag hinner göra ett recensions inlägg i helg, känns som det var ett tag sedan jag skrev ett! Så håll utkik, ett Erebos-inlägg väntas dyka upp snart =)

1 kommentar:

  1. Jag känner mig inte heller så pepp på läsandet just nu men det brukar ju gå upp och ner, upp och ner :)

    SvaraRadera