fredag 6 december 2013

Bloggstafett: Tävling


Efter en bra start på bloggstafetten med fina inlägg om ungdomslitteraturen tänkte vi här på BookTwin tävla ut en ungdomsbok för att hylla ungdomsböckerna!

Snart har det gått en vecka in i december månad och vad är då inte bättre än att läsa (eller ge bort) en bok i december månad. Boken som just du kan tävla om är pocket boken:

Skuggan av Petrus Dahlin & Lars Johansson

Handling:
En dag ser Ruben något röra sig inne i det tömda hyreshuset mittemot. Någon utför märkliga ritualer i den övergivna lägenheten. Han beslutar sig för att undersöka och träffar Skuggan, en tonårstjej på flykt från en tusenårig västafrikansk konflikt. Ett krig mellan två klaner som bekämpar varandra med voodoo. Kort därefter träffar Ruben Miranda. Hon är privilegierad, medveten och självsäker, allt det som inte Ruben är.

En häxmästare och hans medhjälpare närmar sig Stockholm. Målet är att hitta den flyende Skuggan. Ruben och Miranda har bestämt sig för att gömma Skuggan och hamnar mitt i den tusen år gamla konflikten. Samtidigt inser Ruben att voodoo kan hjälpa honom att hämnas på sina plågoandar i skolan och kanske även vinna Miranda som han blivit förälskad i. Ruben står inför ett livsavgörande vägskäl. För den som öppnar dörren till voodoons värld och börjar experimentera med magi finns ingen återvändo.

Skuggan är en bok om hämnd, kärlek, voodoo och att rädda någonting större än sig själv. Första delen i en serie.

Tävlingsreglerna är enkla du behöver bara kommentera och tipsa om boken som du tycker är bäst att läsa i juletider och glöm inte lämna din mejladress så att vi kan kontakta vinnaren när tävlingen är avgjord. (Endast personer som bor i Sverige kan delta i tävlingen!)

Eftersom vi här på BookTwin också ska hålla i lucka 15 så tänkte vi att tävlingen avslutas söndagen den 15:e. Vilket betyder att du har lite mer än en vecka på dig att delta i tävlingen. 

Vi vill önska alla som deltar lycka till och skicka vidare stafetten till Viktoria som håller i lucka 7 imorgon!

4 kommentarer:

  1. Tack för inlägget! Roligt med en tävling. :)

    SvaraRadera
  2. Tycker att Lycy Dillons böcker passar att läsa nu under vintern då de oftast utspelar sig under vinterhalvåret! :)

    bokparadiset[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt aldrig läst någon bok som jag tycker passar extra bra att läsa i juletider. Men om jag ska kika på bokomslagen i bokhyllan så skulle jag säga "Och så levde de lyckliga" med Lucy Dillon. Den har ett juligt och fint omslag :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill gärna vinna :-)

    Och mitt boktips är Dash and Lily´s Book of Dares av David Levithan och Rachel Cohn. Mycket bra! Sen vill jag också tipsa om Jonas Karlssons God Jul: en berättelse som jag själv ska läsa i jul.

    tess@pocketlover.se

    SvaraRadera