fredag 13 december 2013

Book Haul: November

Sent in i december månad kommer här en book haul av böckerna som jag fick denna månaden. Daniella och jag fick rec-exet från Modernista tillsammans.
Rebeccas böcker:


  • Flickan med snö i håret av Ninni Schulman (fått av mamma)
  • Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman (fått av mamma)
  • Berövad av Liz Coley (rec-ex av Booked)
  • Nikkis dagbok: Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv (#1) av Rachel Renée Russell (rec-ex från Modernista)
  • Nyckeln (#3 i Engelsfors-trilogin) av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren (fått av pappa)
  • Den sanna historien om Pinocchios näsa av Leif GW Persson (fått av mormor)
  • Rörgast av Johan Theorin (fått av mormor)
  • Nattfåk av Johan Theorin (fått av mormor)
Jag har som sagt inte köpt några böcker denna månaden utan mest fått. jag brukar dock inte få så många böcker av mamma, pappa eller mormor. Min mamma beställde hem böcker från sin bokklubb och fick med två böcker hon redan hade, så därför tänkte hon att jag kunde få dem. Jag läser inte så mycket deckare (förutom av författarna Theorin och John Verdon och Dean Koontz som jag gillar) men tänkte ge dem en chans.
Nyckeln fick jag av pappa endast för att jag under året övertalat honom att läsa böckerna och enda sedan han läste ut Eld har han verkligen längtat efter att få läsa Nyckeln så därför erbjöd han sig att köpa den om han fick läsa den först (jag sa "ja" eftersom jag ändå inte har haft tid att läsa den än). Men det är kul att han också gillar dem. Han har nu läst klart hela trilogin före mig. 
Av mormor fick jag tre böcker som hon både haft hemma sedan tidigare och som hon beställt hem från sin bokklubb. Oftast gillar vi samma böcker så när hon läst klart en bok brukar jag få hem dem och läsa dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar