onsdag 18 december 2013

Sammanfattning: November

Här kommer en sen sammanfattning av hur läsningen gick förra månaden. Vi har inte haft så mycket tid nu på grund av skolarbete så därför har det tagit en stund innan vi orkade ta oss tid till att fota och lägga upp här på bloggen. Men nu kommer sammanfattningen.

Daniellas lästa böcker:




Antal lästa: 3 st
Svenska: 3 st
Engelska: 0 

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 0 
Korta böcker (under 200 sidor): 1 st

Antal lästa sidor: 962 sidor

Bästa boken: Djävulens Märke
Besvikelsen: Ingen

Finaste omslag:














Kommentar om november månad/nästa (december):
Hade svårt att hålla takten i början, men när jag och min syster Rebecca kom överens om att tävlas så tog det fart i läsningen igen. Tror December blir som November, eftersom det snart är lov så fokuserar jag på alla läxor som ska in innan lovet sätter igång. Så det blir inte så mycket läsning men ska försöka.

Rebeccas lästa böcker:

Antal lästa: 4 st
Svenska: 3 st
Engelska: 1 st

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 1
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1568

Bästa boken: Lida
Besvikelsen: Underverk: En roman i ord och bilder

Finaste omslag:












Kommentar om november månad/nästa (december):
Det här har inte varit den bästa läsmånaden. Mot slutet av månaden läste jag lättare böcker med både bilder och text i och seriealbum. Jag läste en "tegelsten" men ungefär 3/4 av den boken bestod av bilder så jag vet inte om det räknas som en tegelsten.
Nu i december är det fortfarande mycket i skolan och det är ca 1,5 vecka kvar i skolan så när jag fått lov nästa vecka kommer jag säkert få mer tid åt att läsa och då kommer jag lägga så mycket tid jag kan på det. Först och främst vill jag bli klar med boken som jag fortfarande läser i skolan just nu och det är Svindlande höjder av Emily Bronte. Sedan har jag fått hem nya böcker från november månad och kommer prioritera Nyckeln av Sara och Mats samt Legend av Marie Lu. Det är dem jag kommer försöka prioritera denna månaden och sedan om det blir fler lästa, vilket jag hoppas att det blir, så är det bara toppen! Just nu växer bara min olästa hög mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar