måndag 29 juli 2013

Uppdatering: Läsning + recensioner

Hejsan, ville bara säga att jag är inne i en liten lässvacka just nu och kommer knappt någon vart med boken City of Glass, det lär ta ett tag innan den är utläst men jag har bestämt mig för att den ska läsas ut. Den är inte dålig eller så, det är bara det att jag har så mycket annat som jag vill göra utöver att läsa så det blir inte så mycket läsning på dagarna. I London läste jag inte alls och när vi kom hem läste jag en annan bok emellan istället och nu är jag tillbaks till samma bok igen så därför tar det sin lilla tid ^^

Recensioner har det också varit brist på här, missförstå mig inte jag har flera böcker att recensera men har som sagt haft andra saker istället att göra så även recensionerna har gått i stå. Men jag lovar jag ska skriva i alla fall två recensioner denna veckan, frågan är bara, vilka böcker vill ni att jag ska recensera?

Vilka böcker vill du att jag ska recensera?

pollcode.com free polls

Rösta på! Recensionerna skriver jag under helgen och de två böckerna med flest röster blir de som jag recenserar ;)
//Rebecca

Update!
Skriver och Laddar upp recensionerna imorgon! Har jobbat under helgen vilket jag inte räknade med så hade inte tid, men lovar att lägga upp dem imorgon. Tack ni som har röstat på vilka böcker ni vill se recensioner på, böckerna jag kommer recensera imorgon blir Saeculum och Switched men eftersom det var tre böcker som fick lika många röster så ska jag se om jag hinner recensera Den femte vågen också imorgon! Återigen tack till er som röstat! Jag tycker det är bra för så kan man se vilka recensioner man ska lägga ner lite extra energi på ;)

måndag 22 juli 2013

London + London Bookhaul

Min resväska kom precis! Jippi!! Så nu drar vi igång ett litet London-inlägg.
Lite tips om ni ska handla i London så besök i alla fall bokaffärerna Waterstones & Forbidden Planet (motsvarigheten mot svenska SciFi-bokhandeln. På flygplatsen som vi var på, i Kastrup fanns det även en Victoria's Secret-affär och de tipsade om en av huvudaffärerna i London på Bond Street så det kan jag även rekommendera, de hade fyra våningar av underkläder, pyjamasar m.m. När vi var där så tog vi även en tur i London Eye samt Sea Life och Tower Bridge. Något som jag verkligen tycker att man ska göra där, när man väl är där, som vi tyvärr missade, är att besöka Warner Bros Studios. Men kom ihåg då att boka in det ett tag innan ni åker och inte veckorna innan, så att ni verkligen får en plats där! :)

Bild från London Eye
Bild från VS

London Book Haul

Rebeccas böcker:
  • The knife of never letting go (#1) av Patrick Ness (Waterstones)
  • The ask and the answer (#2) av Patrick Ness (Waterstones)
  • Monsters of men (#3) av Patrick Ness (Waterstones)
  • The fault in our stars av John Green (Waterstones)
  • Geek Girl av Holly Smale (Waterstones)
  • My soul to keep av Rachel Vincent (Forbidden Planet)
  • Gone (#1) av Michael Grant (Waterstones)
  • Hunger (#2) av Michael Grant (Waterstones)
  • Lies (#3) av Michael Grant (Waterstones)

Två andra saker som jag också köpte från Forbidden Planet är dessa:

HP Horcrux locket, Game of Thrones mockingbird pin (bärs av Petyr "Littlefinger" Baelish) och Hungergames mockingbird pin köpte min pappa till mig när han var i Tyskland.

Daniellas böcker:

• Divergent (#1) av Veronica Roth (Waterstones)
  • Insurgent (#2) av Veronica Roth (Waterstones)
  • Angelfall (#1) av Susan EE (Forbidden Planet)
  • Beautiful Creatures: The Manga av Garcia Stohl (Forbidden Planet)
  • Wings (#1) av Aprilynne Pike (Selfridges&CO)
  • Spells (#2) av Aprilynne Pike (Selfridges&CO)
  • The land of stories; the wishing spell av Chris Colfer (Waterstones)
  • Catching Fire (#2) av Suzanne Collins (Waterstones)

Så, det var vår London Book Haul, många böcker blev det, och det kommer ytterligare en Book Haul i slutet av månaden (Juni/Juli Book Haul) där kommer bland annat de böckerna som vi fick på vår födelsedag!

söndag 21 juli 2013

I väntan på min resväska..

...dricker jag te och äter kakor! ;)

Hade tänkt göra ett litet London inlägg idag där vi bland annat skriver vad vi gjort i London samt tar med en London-Book Haul. När det inlägget kommer vet jag inte än eftersom jag (Rebecca) väntar på min resväska med böckerna i. Japp, hade en sådan otur så min resväska kom inte med på planet som den skulle, de hade några tekniska problem på flygplatsen så den stannade tydligen kvar i London. På flygplatsen i Danmark sade de att väskorna skulle komma med nästa plan från London (som landade igår) men jag vet inte om väskorna var med där, för de har inte kommit än. I alla fall så skulle de skickas hem till oss så fort de kommit till flygplatsen i Kastrup. Men ni kan alltså vänta er ett kommande inlägg om London, och jag längtar verkligen tills min resväska kommer för jag saknar en massa saker just nu.. Så jag sitter och myser i fåtöljen och funderar på att gå på bio ikväll!

lördag 20 juli 2013

Idag fyller vi år!

Hej igen, London resan var hur toppen som helst (kommer upp bilder så snart vi kan) hoppas ni haft det bra här i Sverige. Men idag blir jag och Daniella 18 år(!) stort nummer!! Gud vad vi har väntat på den här siffran länge! Idag blir det väl att käka en massa massa tårta (får väl passa på medan man kan) och kakor och så kommer släkten på besök! På kvällen blir det en runda på stan och utnyttja legget lite ;)

Hipp Hipp Hurra!! Idag är det vår födelsedag! (jag är lat så snodde en bild från google)

söndag 14 juli 2013

London imorgon!

I morgon tar vi här på bloggen flyget till London och kommer vara borta till den 19e!!! Har sett fram emot resan sååå mycket men tyvärr betyder det att vi inte kan blogga under den här tiden. Vi hörs därför inte av förrän den 20e (och då är det även vår födelsedag!!! Både jag och Daniella blir 18 år!) Så det kommer bli en spännande vecka nästa vecka ;) Harry Potter blir tyvärr inte av, platserna för turer var redan upptagna men jag ska definitivt besöka en del bokaffärer och handla hem till månaden bokhaul (som ni kanske märkt så blev det ingen för juni för jag väntade på en bok som inte kommit än så tänkte ta och slå ihop månaderna istället och hoppas att den kommit då) och sedan ska vi också åka London Eye!

Hejdå Sverige, hoppas ni har det bra och så hoppas jag att vi kommer få tur med vädret i London!

onsdag 10 juli 2013

Resultatet av Divergent röstningen

Och vinnaren blev.... Divergent omslag 2. Jag har bestämt mig även för att köpa den i det omslaget på engelska, tack för eran hjälp och röstning. Det omslaget är väl ändå finast, så ni har bra smak :)

Vinnaren!

tisdag 2 juli 2013

Böcker & Blad

Hej, Daniella här! Jag har fotat lite med mina böcker, hade inget att göra och såg en cool sak i en tidningen som jag bestämde mig för att prova. Hoppas ni gillar bilderna och njuter av sommaren, bort sätt från regnet.

De tre översta bilderna har jag kopplat ihop två böcker med varandra (Matchad & Korsad). Man tar helt enkelt varannan sida. Man behöver inte ta en sida och sedan nästa, utan man kan ta några åt gången. Sedan de andra två bilderna med hjärtan har jag alltid velat prova och det blev väl fint, eller vad tycker ni? :)