onsdag 1 januari 2014

Sammanfattning av året 2013

Här kommer en sammanfattning av året som gått samt målen för detta året, 2014!

Rebeccas lästa böcker:



Antal lästa böcker: 62 st
Svenska: 43 st
Engelska: 19 st

Antal tegelstenar: 11
Antal korta böcker: 8

Antal lästa sidor: 23 033

Kortaste boken: Falla sönder av Tahereh Mafi (95 sidor)
Längsta boken: A game of thrones av George RR Martin (835 sidor)

Topp 3 bästa böckerna:

Bästa citat:
"This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning."
- Beautiful Chaos av Kami Garcia & Margaret Stohl

Finaste omslag (topp 3):

1. Fallen av Lauren Kate
2. Switched av Amanda Hocking

3. Geek Girl av Holly Smale

Målen 2013:
 Under 2013 satte jag upp lite mål för mig själv som jag ville uppnå det året. De målen var:

- Läsa 50 böcker [62/50] - avklarad
- Läsa mer engelska böcker överlag [19 lästa] - avklarad
- Ska helst ha läst ut antingen The mortal instruments serien [2/5] eller Caster Cronicles [4/4] - avklarad
- Läsa Sagan om Ringen böckerna [1/3] - ej avklarad
- Läsa Harry Potter böckerna [2/7] - ej avklarad
- Läsa minst en bok av Stephen King [2 st lästa] - avklarad

Några spridda skurar blev det. Här kommer i alla fall målen jag satt upp för mig själv inför detta året. Och målen är:

- Läsa 5 klassiker (har några liggandes i bokhyllan)
- Läsa 60 böcker totalt (höjer ett steg jämfört med de 50 under 2013)
- Fortsätta på de oavklarade målen, läsa Sagan om Ringen (alla tre) samt fortsätta på HP
- Avsluta minst 5 av mina påbörjade serier samt påbörja de fyra serierna jag har i bokhyllan.


Daniellas lästa böcker:


Antal lästa böcker: 23
Svenska: 14 st
Engelska: 9 st

Antal tegelstenar: 2 st
Antal korta böcker: 1 st

Antal lästa sidor: 8336 sidor

Kortaste boken: En Presidentdotters bekännelser (190 sidor)
Längsta boken: Beautiful Creatures (563 sidor)

Topp 3 bästa böckerna:
2. Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl


Finaste omslag (topp 3):
1. The one and only Ivan av Katherine Applegate

2. Angelfall av Susan EE

3. Wings av Aprilynne Pike














Mål inför 2014:
Eftersom jag förra året hoppade in mitt i allt ville jag vänta med att sätta upp mål, så det ska bli kul att få ha mål inför detta året och jag ska försöka att uppnå de flesta.
Detta året vill jag i alla fall läsa mer böcker och främst engelska böcker. 

- Hälften av de böcker jag läser ska vara engelska detta året. [0/23]
- Jag ska läsa klart Caster Chronicles [1/4] serien och The books of Pellinor [1/4]. 
- Läsa klart alla Harry Potter böckerna på svenska. [2/7]
 -Påbörja alla serier jag inte påbörjat än, som ligger här hemma i min bokhylla. [0/7]




Jag ska också läsa mer böcker än vad jag läst förra året och jag börjar med att sikta mot målet att läsa 45 böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar