tisdag 8 april 2014

Daniella recenserar: Conjured

Titel: Conjured
Författare: Sarah Beth Durst
Förlag: Walker Books
Rec-ex/Vinst)Present: Nej
Sidor: 368
Serie: Nej
Utläst: 28/3-14







Bokens första mening: "YOUR NAME IS EVE."

Handling:
I AM ALONE in a carnival tent of tattered red. Music, tinny and warped, swirls around me. Fog teases my feet as if it wishes to taste me. A trapeze swings empty above me, and then it's not empty. A broken doll dangles from it. I hear a man´s voice. Loud, as if to an audience, he says, "Choose a card.# I study the cards. Perhaps the castle, I think. I reach for it. The magician catches my wrist. "not for you." His voice is soft, nearly a purr in my ear, and I want to ask why not. No sound comes ot of my mouth. I touch my throat. I feel bumps in my skin, even, in a row, straight across my neck. My screan is silent.
There are three things that eve knows. One. She can´t remember who she is - but she has someone else´s face and name. Two. She is the only survivor of a notorious serial killer - who will never stop hunting her. Three. There is something horrifying buried in her memories that her protectors want to access - and there is nothing they won´t do to get her to remember.
At night, Eve dreams of a tattered carnival tent and of buttons being sewn into her skin, the only clues she can provide about the killer who stalks her. By day, she shelves books at the local library alongside Zach, whose blatant flirting and cheerful optimism lend a sense of normality to her life. But, as the serial killer who pursues her and the people who claim to be protecring her know, there is nothing normal about Eve. And once she remembers who and what she is, no one´s life will remain untouched.

Vad jag tycker:
För det första så var där aldeles för långa kapitel i boken, hällre fler och korta än färre och långa. Handlingen i boken var hyfsad, det var lite segt emellan åt. Det jag störrde mig på var att man inte fick några svar förrän i slutet, för man hade ju många frågor. Oftast bygger de upp så man får reda på mer och mer och sedan kan man gissa slutet. Det gick inte i den här boken. Och jag gillar inte slutet eller svaren på mina frågor heller. Det Eve vissade sig att vara, tyckte förfataren kunde ändrat på det dåliga slutet, hon behöver ju inte vara det hon var. Men jag gillar karaktärerna och speciellt Zach´s och Eve´s relation som inte gick så värst bra i slutet, ännu en sak jag inte gillade. Att Eve bara glömde bort honom och den värld hon en gång levt i. Författaren är bra på att beskriva saker och samtidigt hålla kvar läsarna. Ifall berättelsen varit ännu bättre än vad den var hade jag säkert inte kunnat sluta läsa den eftersom författaren ändå fångar in läsaren på ett sätt. Därför får boken det betyg den får.
PS! När jag inte fångas in i boken eller inte känner glädjen att läsa vidare tar det tid att läsa klart en bok. Just därför har inte min längtan av att läsa varit på top. Men jag har fått tillbaks min läsglädje och läser på som bara den.

Betyg: 3/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar