torsdag 1 maj 2014

Sammanfattning: April

Vi har inte gjort så många månads sammanfattningar på ett långt tag, men eftersom jag (Daniella) åtminstone har läst böcker den här månaden så tänkte jag lägga upp en liten sammanfattning åt er.
Som sagt så går det segt i läsningen men vi fortsätter att kämpa ;)
Här kommer månadens läsa böcker!

Daniellas lästa böcker: 
















  • Fångad av Lucy Christopher
  • Under Kupolen av Stephen King

Antal böcker lästa: 2 st
Svenska: 2 st
Engelska: 0

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 1 st
Korta böcker (Under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1499 sidor

Bästa boken: Under Kupolen
Besvikelsen: Ingen precis

Finaste omslaget:














Uppnådda mål April:
  • Läsa 45 böcker [7/45]
  • Hälften av böckerna på engelska [3/23]
  • Läsa klart Caster Chronicles [2/4]
  • Läsa klart Books of Pellinor [1/4]
  • Läsa klart HP-serien [3/7]
  • Påbörja alla serier som ligger i bokhyllan [1/10]

Kommentarer om April månad/nästa månad:
Behöver jag säga något ^^, Jag hoppas att jag får minst tre böcker lästa nästa månad men vi får se. Det händer mycket i Maj. Men jag ska göra mitt bästa med att läsa så många böcker som möjligt. Jag tjatar även på min syster och försöker få upp hennes läslust, men hon bara backar och går åt andra hållet. Får se om det går att tvinga henne till att läsa. 


1 kommentar: