måndag 1 september 2014

Book Haul: Augusti

Nu var det dags för månadens book haul och det har blivit ett antal böcker till i bokhyllan. Daniella har shoppat lite och Rebecca har vunnit fler böcker att lägga i bokhyllan. Vissa som hon har från förr men även några nya böcker.

Rebeccas böcker:


  • Vill ha dig så illa av Gunnar Ardelius (Rec-ex, Raben&Sjögrén)
  • Det handlar om dig av Sandra Beijer (Bokvinst, Raben&Sjögrén)
  • Inte vem som helst av Nina Lacour (Bokvinst, Raben&Sjögrén)
  • Allt och lite till av Sarah Dèssen (Bokvinst, Raben&Sjögrén)
  • Spökstaden (Miss Peregrine´s besynnerliga barn #2) av Ransom Riggs (Bokvinst, Raben&Sjögrén)
  • Sagas Bok av Elsie Johansson (Bok-klubb)
  • Låt den onde sova av John Verdon (Bok-klubb)



Daniellas böcker:


  • Grimms' Fairy Tales av J.L.C & W.C. Grimm (Adlibris)
  • Aesop's Fables (Adlibris)
  • Best Fairy Tales av Hans C. Andersen (Adlibris)
  • Celtic Fairy Tales av Joseph Jacobs (Adlibris)
  • The girl who circumnavigated fairyland in a ship of her own making (#1 Fairyland) av Catherynne M. Valente 
  • Alice's Adventures in Wonderland & Other Stories av Lewis Carroll
Jag var sugen på att köpa nya böcker och speciellt lite sagoböcker. Så jag köpte Alice i underlandet, som är en Barnes&Nobels collection. Enligt mig något man måste ha i bokhyllan för de som älskar böcker och samlar på dom. Så när jag fick boken blev jag överraskad eftersom bladen är i guld. Boken är jättefin och jag har läst lite i den också, med det kommer nog ta tid innan jag läst ut den. En till överraskning var Best Fairy Tales collection, jag trodde det skulle vara större, men dom var väldigt små och även dom i guld (vilket är fint, också en samlings "pryl".) Sedan ska det bli kul att få läsa första boken i Fairyland som jag har velat köpa länge.


2 kommentarer:

  1. Men herregud vilket snygg omslag Alice's Advventures in Wonderland är!

    SvaraRadera
  2. Eller hur, jag blev avundsjuk när jag såg hur fin boken var hon fick hem, kunde knappt släppa taget om den för den var så fin! ^^

    SvaraRadera