söndag 21 september 2014

Rebeccas TBR-Tag

Kände för att göra en tag, då det var längesedan! Och TBR taggen fastnade jag för så den tänkte jag försöka ge mig på.


1. How do you keep track of your TBR pile?

Jag använder mig både av Goodreads men också av sidan här på bloggen. De böckerna på Goodreads är mestadels de böcker som jag vill läsa men som jag ännu inte äger. Funderar dock på att fixa det bättre på Goodreads för där är många böcker som jag inte längre vill läsa.

2. Is your TBR mostly print or e-book?

Print. Jag har aldrig läst en e-book och tycker bättre om fysiska böcker.

3. How do you determine which book from your TBR to read next?

Ibland så slumpar jag fram böcker att läsa eller, om det är en bok som jag nyligen fått hem och som jag verkligen vill läsa så brukar den komma före de andra, fast än att några böcker har stått i flera år nu olästa.

4. A book that has been on your TBR the longest?

Fick den i födelsedagspresent för flera år sedan. Känner dock att jag inte vill läsa den (eller resten av serien, har bok två också), har försökt ett par gånger men det slutar alltid med att jag ger upp och lägger ifrån den igen. 

5. A book you recently added to your TBR?

Fairest (Lunar Chronicles #3.5) av Marissa Meyer

6. A book in your TBR strictly because of its beautiful cover?

Tiger´s Curse av Colleen Houck

7. A book in your TBR that you never plan on reading?

Teardrop av Lauren Kate

8. An unpublished book in your TBR that you are excited for?


Champion (sv) av Marie Lu

9. A book in your TBR that everyone recommends to you?

Every day av David Levithan

10. Number of books in your TBR?

190!


1 kommentar:

  1. Tror att min TBR är ännu större. Ibland kan det kännas frustrerande eftersom man gärna vill hinna läsa alla sina böcker någon gång.

    SvaraRadera