tisdag 24 februari 2015

Daniella recenserar: Fated

Titel: Fated
Författare: Alyson Noël
Förlag: Macmillan
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 447
Serie: #1 i The Soul Seekers 
Utläst: 25/12-14







Bokens första mening: First came the crows.

Handling:
Strange things have been happening to Daire Santos. Animals follow her, crows mock her, glowing people apper from nowhere. Worried that Daire's having a breakdown, her mother sends her to stay with the grandmother she's never met, who lives on the dusty plains of enchantment, New Mexico. There Daire corsses paths with Dace, a gorgeous guy with unearthly blue eyes.
Her grandmother recognizes Daire's episodes for what they are - a call to her true destiny as a Soul Seeker, a person who can navigate between the living and the dead. Guided by her grandmother, Daire must be quick to learn how to harness her powers, because Dace's brother is an evil shape-shifter, out to steal them. Daire must embrace her fate as a Soul Seeker and discovermwheter Dace is the guy she's meant to be with... or if he's allied with the enemy she's destined to destroy.

Min åsikt [Spoiler förekommer]:
Det var ett tag sen jag läst boken och jag ska försöka komma ihåg det mesta i alla fall. Boken börjar bra och spännande, man får läsa om olika kraftdjur och vad de har för betydelse. Och i boken ska även Daire lista ut vilket kraftdjur hon har, vilket är väldigt uppenbart  vilket djur hon har.
När man läser vad boken handlar om tycker jag att man får reda på alldeles för mycket, jag hade själv velat läsa mig till hur Daces bror är och inte fått det givet till mig. Det hade varit så mycket mer spännande att själv få ta reda på det, det hade byggt upp spänningen ännu mer. När Daire ska träna sina krafter händer det heller inte så mycket. Jag hade velat ha lite mer händelser av när hon tränar. Men eftersom hennes farmor dör rätt så snabbt så får hon inte mycket träning med sina krafter, men hon klara ändå uppgiften har jag för mig.
I helheten var boken rätt så säg och jag kände inget sug av att vilja läsa nästa sida!

Bokens bästa citat:
"You don't always get the journey you want. Though you always get the journey you need."

Betyg: 3/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar