onsdag 25 mars 2015

Rebecca recenserar: We Should Hang Out Sometime


Titel: We Should Hang Out Sometime
Författare: Josh Sundquist
Förlag: Little, Brown and Company
Rec-ex/vinst/gåva: Nej
Sidor: 326
Serie: Nej
Utläst: 21/3-15






Bokens första mening: When I was twenty-five years old, it came to my attention that I had never had a girlfriend.

Handling:
I lost my number. Can I have yours?
Want to rearrange the alphabet and put "U" and "I" together?
Would you like to go out with me?
We should hang out sometime!
  When I was twenty-five years old, it came to my attention that I had never had a girlfriend. At the time I was actually under the impression that I was in a relationship, so this bit of news came as something of a shock.
  Why was Josh still single? To find out, he tracked down each of the girls he had tried to date since middle school and asked them straight up: What went wrong?
  The results of Josh's semiscientific investigation are in your hands. From a disastrous Putt-Putt date involving a backward prosthetic foot, to his introduction to CFD (Close Fast Dancing), to a misguided "grand gesture" at a Miss America pageant, this story is about looking for love - or at least a girlfriend - in all the wrong places.



Min åsikt:
Det här är en bok som är väldigt lätt att läsa, det är ingen svår engelska och dessutom så går det väldigt snabbt att läsa den. Detta beror dels på att den är väldigt intressant, dels fann jag stället som var väldigt roliga, så jag kunde inte hålla mig för skratt. Samtidigt fanns det också ställen då jag tyckte lite synd om honom, han försökte ju ändå verkligen få en flickvän även om det kanske inte gick som han hoppades på flera gånger under handlingen.
     Direkt när jag hörde om boken (av någon youtubeer) så gillade jag den och jag kunde inte släppa den så därför beställde jag hem den och läste ut den väldigt snabbt. Jag älskar idén bakom boken, det är verkligen en unik historia och i stort sett hela boken följer ett mönster av att vi först får lära känna historien bakom hur han träffade tjejen som han gillade och hur han sedan ville att hon skulle vara hans flickvän, ofta planerade han dejter men ibland kom det inte så långt. Sedan, på något vis, slutade det ändå alltid med att inget hände mellan dem och de tappade kontakten, här följer då nästa kapitel av Joshs hypoteser till varför det inte blev något. Och sedan "utredningen" han bestämmer träff med tjejerna, en åt gången, och försöker då ta reda på hur de verkligen kände för honom under den tiden då de sågs och om de hade kunnat bli pojkvän och flickvän.
    Något som jag också gillar starkt med boken är de graferna som Josh har ritat i böckerna för att förklara vissa saker, jag tycker också om hans logik på vissa ställen i boken bland annat om hur "We should hang out sometime" är den bästa repliken för att träffa en tjej han tycker om. Men även under andra ställen i boken finns en viss logik från hans sida till de val han gör som jag ibland tyckte var väldigt roliga.
   Tycker du om en bok som är snabb och lätt att läsa och som har humor i sig och vill du veta vad Josh kom fram till efter att ha träffat de tjejer han tyckte om under sin uppväxt, då borde du läsa den här boken!

Betyg: 4.5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar