fredag 10 juli 2015

Daniella recenserar: Sommar för evigt

Titel: Sommar för evigt
Författare: Jenny Han
Förlag: Ponto Pocket
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 270
Serie: #3 i Summer
Utläst: 10/7-15







Bokens första mening: När jag var liten brukade min mamma och jag titta på gamla musikaler på onsdagskvällarna.

Handling:
Belly har haft två kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon blev tvungen att välja, och nästan två år har gått sedan hon bestämde sig för Jeremiah. Numera är hon säker på att han är hennes livs kärlek.
   Då dyker Conrad upp, den äldre brodern. Han som svek Belly, men nu svär på att han fortfarande älskar henne. plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet. Belly börjar tvivla - kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad för alltid?

Min åsikt:
Jag bara älskar denna serien om Belly och deras sommarhus och det är lite sorgligt att den slutar med denna boken. Det är en serie som berör en och jag kommer definitivt läsa om böckerna en vacker sommardag. Det har varit en tradition att läsa en bok i serien varje sommar och nu är serien slut. Förra boken var väldigt sorglig då Conrads och Jeremiahs mor dog. I denna boken har det gått något år eller två, men hon finns ändå kvar i deras minnen och på deras bröllopsdag.
Belly och Jeremiah har varit ihop i två år i Sommar för evigt och de bestämmer sig för att gifta sig. Men eftersom jag tycker att Belly och Conrad passar så bra ihop så hoppades jag att de på något sätt ändå skulle sluta med de två. Och det gjorde den också och jag blev så glad.
Slutet var speciellt rörande och väldigt bra. Det slutade med att man fick se en blick fram i Bellys framtida bröllop och det var speciellt.
Jag tipsar er att läsa denna serien, för den kommer att beröra er och stanna hos er i all framtid.

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar