måndag 10 augusti 2015

Daniella recenserar: The One

Titel: The One
Författare: Kiera Cass
Förlag: HarperTeen
Rec-ex/Vinst/Gåva: Gåva
Sidor: 323
Serie: #3 i The Selection
Utläst: 9/8-15







Bokens första mening: This time we were in the Great Room enduring another etiquette lesson when bricks came flying through the window.

Handling:
The time has come for one winner to be crowned. When she was chosen to compete in the Selection, America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown - or to Prince Maxon's heart. But as the end of the competition approaches, and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realizes just how much she stands to lose - and how hard she'll have to fight for the future she wants

Min åsikt [Spoiler]:
Jag verkligen älskar de två första böckerna i The Selection serien och bok tre levererar upp till mina förväntningar. Kiera Cass fångar verkligen karaktärernas drag i boken t.ex. i början av boken då jag direkt märkte att America betedde sig underligt och annorlunda. Det är väldigt skickligt skrivet då man som läsare själv upptäcker vilka drag huvudkaraktären har och vad hen aldrig skulle göra i vanliga fall.
  Jag låg och läste ut den här boken sent på natten. Det började med att jag gick och lade mig elva och började läsa. Jag sögs in i boken mer och mer och skulle bara läsa ett kapitel till (och ett till och ett till!!!). Så när jag då bara hade cirka tio sidor kvar så upptäckte jag att klockan var ungefär ett och blev chockad. Det är positivt när man inte kan sluta läsa en bok, men dock negativt när jag inte fick så mycket sömn (eftersom det var svårt att sova efter att jag läst en sådan bra bok.) Så det blev en väldigt sen kväll/natt.
  Boken levererar alla sorts känslor från sorg (i slutet) och lycka till kärlek och andra stunden kortvarig hat. Men som tur var så slutade boken som jag ville; att America och Maxon gifter sig. Jag ser verkligen framemot nästa bok, dock så blir det inte samma sak då det inte längre är America och Maxon som har huvudrollerna. Hoppas nästa bok är lika bra som alla andra för jag verkligen älskar denna bok serie!!

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar