tisdag 15 september 2015

Daniella recenserar: Battle of the Beasts

Titel: Battle of the Beasts
Författare: Chris Columbus & Ned Vizzini
Förlag: Balzer + Bray
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 465
Serie: #2 House of Secrets
Utläst: 10/9-15







Bokens första mening: Brendan Walker knew the package would be there by eight a.m.

Handling:
Since their last adventure, life in the Walker household is much improved. Dahlia Kristoff (aka the Wind Witch) has been banished. And now the Walkers are... rich! But this change in their fortune hasn't brought them happiness. Brendan is having a hard time making friends at their new school. Cordelia's worried that her adventures in Denver Kristoff's books have warped her mind - and even her body. And Eleanor just wants things to go back to how they used to be.
  But while the Walkers are dealing with their issues, Denver Kristoff is looking for his daughter, Dahlia, and no Walker will be safe until she is found. Summoning her to San Francisco will mean bringing all the danger that comes with her and putting the Walkers back in the crosshairs of a mysterious journey through Kristoff's books. Old enemies will make shocking choices and new friends will prove themselves as the Walkers travel from ancient Rome to World War II to Tibet. They'll learn that the Book of Doom and Desire isn't the only thing that can corrupt. And they'll be tested in ways that cut deeper than before, by Denver Kristoff, the Wind Witch, and each other

Min åsikt:
Som den första boken tar även den andra boken med en på ett stort äventyr och jag gillar denna boken lika mycket som den andra. Dock så kändes det som att det hände lite för lite om man jämför med den första boken. Jag tyckte också att äventyret slutade för snabbt, jag hade velat ha mer!
När jag började läsa boken så blev man påmind av författaren vad som har hänt i den första boken och det gillar jag. Eftersom jag oftast tar en paus mellan en bokserie och tenderar att glömma ett par saker så fanns det med att påminna en om hur läget ser ut i början av boken.
Jag började läsa den här boken ett par dagar innan jag själv skulle resa till Rom och jag hade glömt att den utspelade sig i Rom (Colosseum). Det är alltid lika spännande att läsa en bok som utspelar sig där man är. Så som Colosseum beskrevs i boken och den uppfattningen jag hade av Colosseum stämde inte alls överens, så jag blev lite besviken när jag fick se insidan av Colosseum. Men utsidan är verkligen värd att se med egna ögon, så stort och vackert.
Ifall jag inte vetat att det kommer en till bok i serien så hade jag trott att det här var slutet eftersom de säljer sitt hus där allt utspelar sig. Så jag vet inte hur det kommer att vara i tredje boken, de kanske köper huset igen eller bryter sig in. För det blir ingen serie utan ett Kristoffs hus... eller?!

Avslutar "min åsikt" med att vissa en fin bild på Colosseum som jag själv har tagit i Rom =)


Citat:
"Our mind is the sword that cannot cut itself."

"When there's life, there's hope."

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar