lördag 5 september 2015

Daniella recenserar: Since You've Been Gone

Titel: Since You've Been Gone
Författare: Morgan Matson
Förlag: Simon and Schuster
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 449
Serie: Nej
Utläst: 5/9-15






Bokens första mening: The list arrived after Sloane had been gone two weeks.

Handling:
Emily's best friend Sloane disappers, almost without a trace - the only thing left behind is a to-do list. On it, thirteen Sloane-inspired tasks that wallflower Emily wouldn't normally do, and definitely not without her best friend. But what if completing the list could bring Sloane back?
Dance until dawn? Sure why not?
Kiss a stranger? Um...
Go skunny dipping? Wait... what?
Emily only has the summer to check everything off Sloane's list. The question is, what will she find at the end of it?

Min åsikt:
Since You've Been Gone är en välskriven bok in i detalj och författaren fångar verkligen in läsaren, det finns ett flytt med i hela boken. Dock så var det ingen bladvändare för mig, med den var väldigt intressant och poängen i boken är (antar jag) att utvecklas som person och våga göra sakerna som man inte alltid vågar. Emily påminner mycket om mig (äntligen har jag hittat en bok som beskriver mig som bäst :D).
Det var lite segt att komma in i boken eftersom kapitlen var (VÄLDIGT) långa, så när det kom ett kapitel på typ fem sidor blev jag förvånad. Iallafall så fortsatte jag att läsa den eftersom nästan alla ger boken högt betyg, och jag förstår det nu själv efter att ha läst den. Det är verkligen en välskriven bok och jag tipsar alla andra att läsa den. En riktig sommarbok!
Och måste bara säga att varje gång jag tänker på bokens titel så kommer Kelly Clarksons låt fram ^^

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar