onsdag 2 september 2015

Sammanfattning: Augusti


Daniellas lästa böcker:
  • Mördarens apa av Jakob Wegelius
  • Släppa taget av Katarina von Bredow
  • Systrars Öde (#3 The Cahill Witch Chronicles) av Jessica Spotswood
  • The one (#3 The Selection) av Kiera Cass
  • Namnsdagsflickan av Kristoffer Leandoer & Åsa Ekström

Antal läsa böcker: 5
Svenska: 4
Engelska: 1

Tegelstenar (över 500 sidor): 1
Kortisar (under 200 sidor): 1

Antal lästa sidor: 1696

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 1

Bästa boken: The One
Besvikelsen: Ingen

Finaste omslag:














Uppnådda mål:
Punkt 9, 43, 54, 56 och 57

Kommentarer om Augusti/September:
Det känns som att halva tiden av denna månaden har jag försökt läsa ut boken Since you've been gone men jag har hela tiden prioriterat andra böcker före den. Jag fyndade två böcker på adlibris (Mördarens apa och Namnsdagsflickan) och eftersom jag har haft så mycket annat att göra, fokuserade jag på att läsa klart böcker som jag tror jag hinner med. Sedan fick jag ett recensionsexemplar (Släppa taget) som då också gick före Since you've been gone. Om jag ska vara ärlig så har jag lite små problem med de långa kapitlen i boken, eftersom jag inte vill läsa ett kapitel på femtio sidor när jag är trött och ska upp tidigt. Men iallafall mitt mål denna månaden är att läsa lika aktivt som jag börjat med. Jag ska läsa ut boken Since you've been gone (helst denna veckan) och efter det har jag andra böcker planerade. Och sen är det snart bokmässan också!!! :D



Rebeccas lästa böcker:

Kommentar om augusti/september:
Det har inte varit lätt att hitta lästid, kvällstider är nog bäst men ibland prioriterar jag andra saker före, dvs. youtube, serier osv. Dock har jag så himla mycket böcker som jag så gärna vill läsa så mitt lässug är på topp. Det har redan nu gått en vecka in i september (eftersom jag fyller i detta efter Daniella har publicerat inlägget) och har redan nu hunnit läsa mer än i augusti. Visst är det kortare böcker men jag känner bara att jag har ett mål att läsa ut ett visst antal denna månaden och det vet jag att jag kan lyckas med. Sedan såklart, det Daniella skrev ovan, det är ju Bokmässan denna månaden!! Vilket också motiverar mig till att läsa extra mycket. Dock ska jag försöka dra ner på köpandet lite på Bokmässan, dels för att jag inte har så mycket pengar att slösa, dels för att jag fortfarande har böcker från förra Bokmässan som jag inte ens har börjat läsa än. Därför tänker jag endast köpa de böcker som jag verkligen vill ha och som jag gått och håll mig för att köpa tills Bokmässan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar