lördag 7 november 2015

Daniella recenserar: The Accident Season

Titel: The Accident Season
Författare: Moïra Fowley-Doyle
Förlag: Kathy Dawson Books
Rec-ex/Vinst/Present: Vinst
Sidor: 291
Serie: Nej
Utläst: 7/11-15





Bokens första mening: So let's raise our glasses to the accident season, To the river beneath us where we sink our souls, To the bruises and secrets, to the ghost in the ceiling, One more drink for the watery road.

Handling:
Every October Cara and her family become inexplicably accident-prone. Some years it's bad, like the season when her father died, and some years it's just a lot of cuts and scrapes. They know what they need to do - stock up on bandages and painkillers, cover sharp table edges with padding, banish knives to locked drawers, switch off electrical items. They buckle up, they batten down.
  But this accident season - when Cara; her ex-stepbrother, Sam; and her best friend, Bea, are seventeen - none of that will make a difference.
  Because Cara is starting to ask questions. And the answers were never meant to be found.

Min åsikt [SPOILER]:
En riktigt spännande bok att läsa i oktober månad, dock så blev den utläst i november. Det är en riktig bladvändare med många frågor som läsaren vill ha svar på. Det är nog därför boken blir en bladvändare. Men det finns även många twistar och mysterium blandat med magi, vilket jag gillar.
  Dock så hängde jag inte alls med i slutet, allt hände så fort. Det var som två olika världar när Cara både dagdrömde samtidigt som hon inte gjorde det, så förvirrande och det drog ner boken för mig, därför blev betyget som det blev.
  Vändningarna och handlingen i boken var lite förutsägbar, jag hade redan annat en sak i början av boken och fick reda på att jag hade rätt i slutet, vilket jag redan visste!
  Jag tycker även att karaktärerna i boken var intressant, speciellt Bea och sina tarotkort. Hon vågar verkligen vara annorlunda och samtidigt sig själv. Gillar dock inte relationen mellan Cara och Sam, visst det är romantiskt med det känns ändå fel.

Citat:
Accidents happen. Our bones shatter, our skin splits, our hearts break, We burn, we drown, we stay alive.

Betyg: 3.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar