torsdag 3 december 2015

Adventsläsning - Enkät


Hittade denna enkäten på Zellys bokblogg, men det var Johanna på Johannas deckarhörna som började med den. Så vi tänkte svara på enkäten! :)

Vilka böcker/vilken bok är den bästa du läst i höst?
Daniella: Väljer från Oktober månad annars blir det väldigt svårt för mig att välja vilken, Monstrumologen av Rick Yancey
Rebecca: Svårt att välja.. Men det får väl bli Röd Drottning av Victoria Aveyard, fast jag även vill sätta in Kiss of Deception och Crown of Midnight här med!

Vilken är din favorit julsång?
Daniella: Jag har två favorit låtar, den ena är Drummer boy och den andra är Happy Xmas
Rebecca: Last Christmas!

Vilka böcker planerar du att läsa i December? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning?
Daniella: Jag har planerat att läsa A Chritsmas Carol and Other Christmas Classics av Charles Dickens.
Rebecca: Funderar på att läsa min "tidiga julklapp" H.C. Andersens klassiker, men måste först läsa ut de två böcker som jag påbörjade i slutet av november.

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?
Daniella: Jag önskar mig många böcker, men den boken som jag önskar mig mest är Happily Ever Afer av Kiera Cass.
Rebecca: Många, många, men har gjort ett urval och de tre som jag helst vill ha är fortsättningarna på mina serier, The Heir of Fire,  the Heart of Betrayal & Harry Potter.

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du?
Daniella: Jag föredrar båda!
Rebecca: Hårda!

Om du skulle tipsa om en bok att ge bort i julklapp, vilken skulle det vara?
Daniella: Den nya illustrerade utgåvan av Harry Potter är en bra present till bokslukare.
Rebecca: Samma som syrran! ;D

Glögg eller julmust, om du måste välja?
Daniella: Jag gillar inte glögg, bara ifall det är utan alkohol. Men jag tror jag väljer julmust före min alkoholfria glögg.
Rebecca: Glögg!! Tycker inte om julmusten så mycket, den påminner om påskmusten (hmm.. undrar varför??)

Knäck eller Aladdinask?
Daniella: Ända sedan jag bet sönder min tand av en knäck-karamell, så föredrar jag allt utom knäck. Och jag älskar choklad, så självklart blir det Aladdinasken.
Rebecca: Älskar choklad så måste bli Aladdinasken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar