måndag 28 december 2015

Daniella recenserar: The Mind Readers

Titel: The Mind Readers
Författare: Lori Brighton
Förlag: Lori Brighton
Rec-ex/Vinst/Present: Vinst
Sidor: 233
Serie: Mind Readers #1
Utläst: 25/12-15





Bokens första mening: The man sitting across from me at the café was thinking about murdering his wife.

Handling:
Cameron Winters is a freak. Fortunately, no one but her family knows the truth ...that Cameron can read minds. For years Cameron has hidden behind a facade of normalcy, warned there are those who would do her harm. When gorgeous and mysterious Lewis Douglas arrives he destroys everything Cameron has ever believed, and tempts her with possibilities of freedom. Determined to embrace her hidden talents, Cameron heads to a secret haven with Lewis; a place where she meets others like her...Mind Readers
  But as Cameron Soon finds out some things are too good to be true. When the Mind Readers realize the extent of Cameron's abilities, they want to use her powers for their own selfish needs. Cameron suddenly finds herself involved in a war in which her idea of what is right and wrong is greatly tested. in the end she'll be forced to make a choice that will not only threaten her relationship with Lewis, but her very life.

Min åsikt.
Jag vann denna boken på goodreads för ett par år sedan och jag har inte läst den tills nu, och det ångrar jag för det är en riktigt bra bok. Författaren har skrivit boken riktigt bra, det fångade verkligen upp mig som läsare. Handlingen byggs på hela tiden och jag älskar verkligen början och slutet.
  I början får man följa huvudkaraktären Cameron som sitter på ett café och läser folks tankar, hon kan höra en man som tänker göra något dumt. Istället för att stoppa det som ska hända så flyr hon innan något hunnit hända, eftersom det är så hennes mormor/farmor har lärt henne. Men så kommer den nya mystiska och intressant killen Lewis och visar henne en helt ny värld där man faktiskt kan hjälpa människor.
  Och slutet bör jag inte skriva så mycket om. Men det blir en cliffhanger i slutet, en stor en som säkert nästa bok kommer att handla om.
  Jag gillar Camerons och Lewis kärlek till en början, men dock så slocknar den mot slutet. Fast det finns en liten gnista kvar. Jag hoppas de hittar tillbaks till varandra i nästa bok.
  Det finns även andra intressanta och underhållande karaktärer som t.ex. Olivia som själv är en annan Mind Reader. Även hon är lite mystisk och elak, men det visar sig att hon kan vara omtänksam ibland. Hon håller sig mest i bakgrunden och låtsas som att hon inte hänger med. Dock så vet hon allas hemligheter och vet mer än vad alla tror.
  Vill mycket gärna läsa andra boken med, men vet ej när jag tar mig i kragen och köper den.

Betyg: 3.6
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar