lördag 26 december 2015

Läs-It-Snow: Dag 1 & 2

Nu har läs-a-loten dragit igång och både jag och Daniella stannde uppe till natten den 25:e och började så smått komma igång med läsningen. Det här var böckerna som vi började att läsa dag 1:














Framsteg dag 1:
Daniella läser: The Mind Readers av Lori Brighton (236 sidor)

Första dagen av läs-a-loten hann jag läsa ut boken The Mind Readers och påbörja, samt läsa, hälften av min andra bok Den Gröna Cirkeln. 

Rebecca läser: The Knife of Never Letting Go av Patrick Ness (479 sidor)

Första dagen (eller halva första dagen) började bra då jag fick cirka 180 lästa sidor. Sedan fick vi dock besök och resten av den dagen blev det inte mer läsning förrän på kvällen. Sedan lät jag istället Daniella få läsa så medan hon läste fick jag underhålla gästen.

Framsteg dag 2

Daniella läser klart: Den Gröna Cirkeln av Stefan Casta (333 sidor)
Och läser nu: Under Tiden av Stefan Casta (366 sidor)

Idag vaknade jag sent och spenderade halva dagen till mellandags rean. Men på eftermiddagen/kvällen läste jag ut Den Gröna Cirkeln och håller just nu på att försöka läsa så att jag kommer till hälften av boken Under Tiden, vilket jag tror att jag misslyckas med eftersom jag är trött på att läsa.
Mitt mål i morgon är att läsa klart boken jag läser just nu och sedan läsa ut Time Riders.

Rebecca läser: Samma bok
Fram tills nu har jag, med bara några timmars avbrott, läst min bok. Kanske inte smartaste valet att välja just en bok på omkring 500 sidor men jag har tyvärr inte så många smala böcker som stått och väntat i bokhyllan så länge som denna. Idag blev i alla fall min första bok utläst (till skillnad från Daniella) och jag hade så gärna velat läsa andra boken serien men då den är ännu längre än första boken så blir det inte den. Istället har jag nu så smått påbörjat boken Innan jag somnar av SJ Watson (346 sidor).

Inför den tredje (sista dagen) läser vi:



1 kommentar: