onsdag 9 december 2015

What Are You Reading - Wednesdays #1

Varje vecka håller bokbloggen It's a Reading Thing i What are you reading Wednesdays (#WAYRW) som går ut på att man ska svara på tre enkla frågor.

Hur man deltar:
Ta boken som du läser just nu och svara på tre frågor.

1. Vad heter boken som du läser just nu?
Slated av Teri Terry

2. Gå till sidan 34 i din bok eller 34% i din e-bok och dela med dig av några meningar. 
Det står inte mycket på min sida så det blir inte mycket som jag delar med mig av.

"Kyla, you can draw me. Do it, now."
She pulls the sketch pad from the back, puts a pencil in my hand. I draw.

3. Skulle du vilja leva i bokens värld? Varför/Varför inte?
Ett stort nej på den frågan. Kyla lever i ett väldigt kontrollerat samhälle där det värsta är att ställa frågor och vara nyfiken samt att många försvinner (vart vet jag inte ännu.) Det förklarar säkert varför jag inte vill leva i hennes värld!

1. Vad heter boken som du läser just nu?
I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you av Ally Carter

2. Gå till sidan 34 i din bok eller 34% i din e-bok och dela med dig av några meningar.
They were the kind of people who aren't easily turned away, and we learned a long time ago that the best place to hide is in plain sight, so Bex and I were there to welcome them to Gallagher Accademy for Exceptional Young Women. Our mission: make sure they never know just how exceptional we really are.

3. Skulle du vilja leva i bokens värld? Varför/ Varför inte?
Ja eftersom det inte direkt är någon påhittad värld dem lever i. De bor i London, och jag har alltid älskat London. Och vem hade inte velat gå på en spion skola (i London)??!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar