måndag 1 februari 2016

Sammanfattning: Januari

Daniellas lästa böcker:
Antal lästa böcker: 7
Antal lästa noveller: 0
Svenska: 1
Engelska: 6

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 2348

Antal påbörjade serier: 2
Antal avslutade serier: 1

Bästa boken: Happily Ever After av Kiera Cass
Besvikelsen: Ifall jag måste välja så blir det: Hemsökelsen av Shirley Jackson. Jag förstörde boken lite genom att se på filmen innan jag läste klart boken. Det var heller ingen läskig bok, svårt att hitta en riktigt läskig bok som ger en kalla kårar.

Finaste omslag:












Uppnådda mål: 
Läsa minst 40 böcker [7/40] +7
Läsa minst 2 böcker i månaden [2/24] +2
Läsa klart Harry Potter böckerna [3/7] +0

Kaosutmaning:
Punkter 3, 4, 9, 21, 25, 29 och 34  är avklarade [7/35] +7

Kommentarer om januari/februari:
Tack vare en läs-a-lot som jag deltog i så har jag läst mycket denna månaden. Dock så känns det inte så eftersom jag läste sex böcker på 4 dagar, efter det har jag bara läst en bok till. Det har varit en hektiskt månad som gått upp och ner, från mörka till ljusa stunder och jag har inte lagt så mycket vikt på att läsa. Jag har även tre böcker som jag påbörjat och bara det får mig till att dra från att läsa klart dom. Därför gillar jag att bara läsa en bok i taget. Men jag har valt är lägga ner Defiance boken och börja om med den någon annan dag. Sedan ska jag först läsa ut den andra boken som jag påbörjade innan jag började med Passenger, som är månadens bok.
  Inför februari har jag som mål detta året att läsa två böcker i månaden, och det måste jag klara. Sedan vet jag inte om jag kommer läsa så mycket mer eftersom jag just nu inte känner för att läsa, det kanske ändras nästa månad!
Rebeccas lästa böcker:
Antal lästa böcker: 6
Antal lästa noveller: 0
Svenska: 3
Engelska: 3

Tegelstenar (över 500 sidor):
Kortisar (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1830

Antal påbörjade serier: 1
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: The Heart of the Betrayal av Mary E. Pearson
Besvikelsen: The Shock of the Fall av Nathan Filer

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
Läsa 30 böcker [6/30] +6
Läsa sagan om ringen [1/3] +0
Avsluta så många serier som möjligt +0
Denna månaden har jag börjar att recensera, men det har gått så där.

Kommentarer om januari/februari:
Året började bra, det var en bra läsmånad för mig trots allt som hänt runt omkring. Recensionerna försöker jag fortfarande komma ikapp med både med de från förra året och från denna månaden. Jag har precis börjat läsa en tegelsten, The Way of Kings av Brandon Sanderson, så jag vet inte hur många böcker jag kommer hinna med denna månaden, men det blir i alla fall inte sex stycken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar