söndag 20 mars 2016

Modernistas Sommarkatalog 2016

Förra veckan fick vi hem Modernistas sommarkatalog och där är så många bra böcker som kommer ut, både fortsättningar på serier och helt nya. Så vi tänkte lista de böcker som vi mest ser framemot!

Wendigons Förbannelse (Monstrumologen #2) av Rick Yancey
Daniella: Första boken var riktigt bra, jag gillar författarens sätt att skriva och berätta en historia. Och även karaktärerna är enastående. Fast än böckerna är mörka och detaljerna är för detaljerade, så gillar jag det.
Boken kommer ut den 3 augusti! Läs mer om boken HÄR!

Poppy Pym och Faraos Förbannelse (Poppy Pym #1) av Laura Wood
En helt ny bokserie som handlar om Poppy Pym och hennes cirkusfamilj. Tycker den påminner lite om Ivy Pocket boken och hoppas på att den minst är lika bra.
Boken kommer ut den 26 maj. Läs mer om boken HÄR!

100 Hemskaste av Helena Dahlgren
Vi båda två älskar skräckisar och ser framemot att kurra upp oss med denna boken sent på kvällarna.
Boken kommer ut den 25 maj. Läs mer om boken HÄR!

Sedan Du Försvann av Morgan Matson
Daniella har sagt flera gånger till mig att jag borde läsas denna för att den är bra. Så nu när jag såg att den kommer ut på svenska så kände jag direkt att jag ville läsa den!
Boken kommer ut den 26 augusti. Läs mer om boken HÄR!

Glassvärdet (Red Queen #2) av Victoria Aveyard
Rebecca: Yes! Äntligen kommer fortsättningen på Röd Drottning, som jag har längtat efter att få läsa uppföljaren!!
Boken kommer ut den 25 maj. Läs mer om boken HÄR!

Ett veck i tiden (Time Quintet #1) av Madeleine L'Engle
Beskrivningen för denna boken är väldigt mystiskt och den låter spännande. Boken handlar om tidsresor och vi båda ser framemot att få läsa den.
Boken kommer ut den 23 juli. Läs mer om boken HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar