lördag 5 mars 2016

Rebecca recenserar: Cross My Heart and Hope to Spy


Titel: Cross My Heart and Hope to Spy
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard Books
Rec-ex/vinst/gåva: Nej
Sidor: 264
Serie: Gallagher Girls #2
Utläst: 2/3-16



Bokens första mening: "Just be yourself," my mother said, as if that were easy.

Handling:
I risked the most sacred sisterhood in the history of espionage, for a boy.
As a spy-in-training, Cammie Morgan is used to danger. But this time the Academy itself is in trouble - and Cammie is getting the blame.

Min åsikt:
Dessa böckerna (Gallagher Girls böckerna) är verkligen "fun-reads", de går snabbt att läsa, de är lätta att läsa och de är väldigt underhållande! Jag älskar den här serien och är verkligen glad att jag återupptagit läsningen av den här serien igen. Första gången som påbörjade den här serien läste jag bara första boken och det var för flera år sedan, då jag inte var den läsugglan jag är nu, men jag kom ihåg att jag ändå gillade boken.
Karaktärerna, framförallt Cammie, älskar jag och även om jag kanske börjat inse att böckerna inte blir så mycket bättre när det verkligen kommer till spion delen och börjar tröttna lite på att huvudkaraktären förklarar att hon kan en väldans massa saker men aldrig visar dem, så kan jag ändå inte undgå att förälska mig i den här serien.
Kort sagt, de är verkligen värda att läsas och är perfekta för läsare som kanske aldrig vågat ge sig på engelska böcker innan!

Betyg: 4.3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar