söndag 1 maj 2016

Sammanfattning: April

Daniellas lästa böcker:
  • Peter Pan av J.M. Barrie
  • Rebel (Faery Rebels #2) av R.J. Anderson
  • Nil Unlocked (Nil #2) av Lynne Matson
Antal lästa böcker: 3
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -
Svenska: 0
Engelska: 3

Tegelstenar (över 500 sidor): -
Kortisar (under 200 sidor): -

Antal lästa sidor: 913

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Peter Pan av J.M. Barrie
Besvikelsen: Nil Unlocked av Lynne Matson

Finaste omslag:
Uppnådda mål:
Läsa minst 40 böcker [18/40] +3
Läsa minst två böcker i månaden [8/24] +2
Läsa klart Harry Potter böckerna [3/7] 

Kaosutmaning:
Avklarade punkter: 22

Kommentarer om April/Maj:
Jag har inte läst så mycket denna månaden, men jag lyckas bra med mina mål än så länge. I maj månad har jag tänkt att avsluta så många bokserier som möjligt. Jag har så många nya böcker som ligger och väntar på mig och som jag så gärna vill läsa. Men jag måste variera lite och det finns så många bra böcker som ligger i bokhyllan och som bara väntar på att få bli lästa. Jag hoppas även på att jag får mer läst än bara tre böcker!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rebeccas lästa böcker:
  • Jag är en tjuv av Jonas Karlsson
  • Every Day (Every Day #1) av David Levithan
  • Färjan av Mats Strandberg
Ljudbok:
  • Plan B av Jonathan Tropper
Antal lästa böcker: 3
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: 1
Svenska: 3
Engelska: 1

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1399

Antal påbörjade serier: 1
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Every Day av David Levithan
Besvikelsen: Plan B av Jonathan Tropper

Finaste omslag:
Uppnådda mål:
- Läsa 30 böcker [16/30] + 4
- Bli bättre med recensioner (komma ikapp med de gamla och vara duktig med de nya) + 2
- Läsa Sagan om Ringen [1/3]
- Avsluta så många serier som möjligt

Kommentarer om April/Maj:
Jag kämpar fortfarande med recensioner, har satt som plan att först få upp recensioner för de jag läst nu i år istället, och sedan ta de från förra året, för annars kommer de bara ta ännu längre tid innan jag får upp de jag läst i år. Samt att jag drar mig för att lägga upp de från förra året, då jag glömt en del. Men de från i år ska upp nu!
Jag har även lagt fram en TBR-hög för maj så att jag blir lite motiverad att läsa snabbare (dyker upp på bloggen nästa vecka), har så många som jag vill läsa nu att det får bli ändring på det, fyra böcker i månaden räcker inte, fler måste det bli. Jag kämpar fortfarande med Brandon Sandersons bok, som legat på stå i en månad, men jag måste läsa ut den annars kommer det aldrig ske, ska dock försöka blanda så att jag läser två böcker samtidigt, Brandon Sandersons bok, på kvällarna och en annan ur TBR högen, på dagen, efter jobb. Sedan är jag ju lite av en säsongsläsare också, vilket gör att jag tenderar att läsa ännu mer på sommaren då jag gärna kombinerar solning med läsning, och mycket solning ska allt bli i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar