fredag 17 juni 2016

Sommarläsningstaggen 2016

Vi blev taggade av Siri på bloggen Sizzen att göra den här sommarenkäten. Det är inte ofta vi blir taggade så tack så mycket Siri! =

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Daniella: 
Jag måste hinna med att läsa två somriga böcker (som jag fortfarande inte äger, men snart gör jag det) och det är böckerna Summer Days & Summer Nights av Stephanie Perkins etc. och The Unexpected Everything av Morgan Matson. Sedan har jag inte några mer måsten, jag tar de böcker jag känner för.
Rebecca:
Sarah Dessens nya bok är ett måste! Sedan har jag en "att-läsa-hylla" som helst ska vara röjd tills jag flyttat om några månader (men den är så otroligt stor att jag nog inte ens hinner komma halvvägs. Men (eftersom att jag älskar listor) så kan jag nämna de fem böcker som står näst på tur, och de är:
1. Stormfågel (Rosornas krig #1) av Conn Iggulden
2. The Iron Trial (Magisterium #1) av Holly Black & Cassandra Clare
3. Par i brott av Agatha Christie
4. The Lady of the Rivers (The Cousins' War #3) av Philippa Gregory
5. The Wrath & the Dawn (The Wrath & The Dawn #1) av Renee Ahdieh

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Daniella:
Denna månaden satsar jag på att läsa klart Harry Potter böckerna, har dragit ut på det allt för länge. Efter det tänkte jag ha en månad då jag får läsa exakt vad jag vill, eftersom det var ett tag sedan. Jag har spenderat de senaste två månaderna åt att hålla mig till mål, så att jag får bort några hyllvärmare.
Rebecca:
Ingen direkt, faktiskt. Men sedan har jag bestämt mig för att läsa de jag verkligen vill läsa så då ser jag fram emot alla böcker, men kanske olika mycket.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Daniella:
Självklart på stranden, men det blir inte det varje dag!
Rebecca:
På stranden, eller hemma i trädgården! Beror lite på vädret.

4. Handen på hjärtat, Var tror du faktiskt att du kommer att läsa någonstans?
Daniella:
Jag läser mest mina böcker i trädgården (när det är soligt och jag inte blir utsatt för en insekts attack).
Rebecca:
Jag tror att det nog blir mest i trädgården, den är lättast att ta sig till.

5. Vilken bok tror du kommer att blir sommarens bästa?
Daniella:
The Unexpected Everything av Morgan Matson
Rebecca:
Någon bok utav all dem som står i min TBR-hylla. Det är ganska svårt att bara välja ut en eftersom jag har så höga förhoppningar om nästan alla böcker som står där.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Daniella:
Sedan du försvann av Morgan Matson, som ges ut av Modernista i Augusti. Jag har redan läst den och tycker att det är en riktigt bra sommarbok!
Rebecca:
I dina ögon av Sarah Dessen! (org titel. Saint Anything)

7. Strand eller hängmatta?
Daniella:
Svårt val, men jag hade nog ändå valt en hängmatta!
Rebecca:
HÄNGMATTA!

8. Deckare eller roman?
Daniella:
Jag gillar inte deckare så värst mycket och om det ska vara en roman så ska den vara riktigt bra, djup och berörande.
Rebecca:
Roman! Även om jag gillar deckare så läser jag hellre en roman under sommaren och deckare till hösten/vintern.

9. Favoritgenre?
Daniella:
Fantasy.
Rebecca:
Fantasy.

10. Vad har du för planer i sommar?
Daniella:
Mina planer i sommar är att packa ner mig själv i min systers resväska och följa med henne till London och ifall det inte funkar så har jag inga fler planer!
Rebecca:
Mina planer verkar bli att packa upp min syster från resväskan först och sedan resa till London med min kille!

11. Vad är bästa att äta på sommaren?
Daniella:
Vattenmelon, det är så gott under en varm sommardag.
Rebecca:
Glass! När det är så himla varmt att svetten bara rinner är glass det bästa (även om det också smälter snabbt).

12. Är du badkruka eller hoppar du i direkt?
Daniella:
Det beror på, ibland så är jag mer modigare än andra dagar. Men på senaste tiden så hoppar jag alltid i direkt!
Rebecca:
Både och, om det går. Vet jag att det är väldigt kallt i vattnet så doppar jag hellre fötterna, är det så där lagom kallt så hoppar jag i direkt.

13. Tagga 3 eller 4 andra!
Vi har ju ingen koll på vilka som har gjort den här taggen, men vi taggar vilka vi känner för så får ni göra den om ni inte har gjort den annars kan ni strunta i det om ni har gjort den.
1. Liza från I regnet
2. Elin från Bokparadiset
3. Alba från Boklyckan
4. Steffi från Bok Cirkeln

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att få se era svar :) Härligt att åka till London, något särskilt ni eller du ska hitta på där?

    SvaraRadera