lördag 2 juli 2016

Sammanfattning: Juni

Daniellas lästa böcker

  • Harry Potter och Dödsrelikerna (Harry Potter #7) av J.K. Rowling
  • Harry Potter och Halvblodsprinsen (Harry Potter #6) av J.K. Rowling
  • Harry Potter och Fenixorden (Harry Potter #5) av J.K. Rowling
  • Harry Potter och Den flammande bägaren (Harry Potter #4) av J.K. Rowling

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -

Svenska: 4
Engelska: -

Tegelstenar (över 500 sidor): 4
Kortisar (under 200 sidor): -

Antal lästa sidor: 3194

Antal påbörjade serier: -
Antal avslutade serier: 1

Bästa boken: Harry Potter och Den flammande bägaren & Harry Potter och Dödsrelikerna av J.K. Rowling
Besvikelsen: -

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa minst 40 böcker [26/40] +4
- Läsa minst två böcker i månaden [12/24] +2
- Läsa klart Harry Potter böckerna [7/7] +4

Kommentarer om juni/juli:
Mitt mål i juni var att läsa klart Harry Potter böckerna och jag är så glad att jag klarade det. Nu kan jag stryka för ett av mina mål, som jag haft under året, med god marginal. Jag är glad att jag har läst klart böckerna men samtidigt sorgligt eftersom det är en sådan bra bok serie. Jag kommer definitivt läsa om böckerna och då förhoppningsvis i deras fina engelska omslag!
  Jag kanske heller inte har berättat att jag har fått ett jobb på deltid, äntligen! Så jag försöker läsa så mycket som möjligt när jag inte jobbar.
  I juli har jag tänkt att läs lite somriga böcker, och även läsa klart den boken jag läser nu. Juli handlar om att läsa de böcker som jag velat läsa länge nu. En liten belöning för två duktiga månader =)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rebeccas läsa böcker:

  • Vem som helst utom Ivy Pocket (Ivy Pocket #1) av Caleb Krisp

Antal lästa böcker: 1
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -

Svenska: 1
Engelska: -

Tegelstenar (över 500 sidor): -
Kortisar (under 200 sidor): -

Antal lästa sidor: 397

Antal påbörjade serier: 1
Antal avslutade serier: -

Bästa boken: Vem som helst utom Ivy Pocket av Caleb Krisp
Besvikelsen: -

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa 30 böcker [19/30] +1
- Bli bättre med recensioner (komma ikapp med de gamla och vara duktig med de nya ) - Inga framsteg
- Läsa Sagan om ringen [1/3] - Inga framsteg
- Avsluta så många serier som möjligt - Inga framsteg

Kommentarer om juni/juli:
Jag har haft mycket att göra under juni månad och detta kommer också att fortsätta under juli månad, blandat ska en flytt genomföras samt en resa i slutet av månaden. Därför har jag prioriterat andra saker framför läsning, jag är även i en lässlump för tillfället. Och om ni saknar ett inlägg om Owlcrate så beror det på att posten har slarvat bort mitt paket, det dyker upp ett inlägg när/om det kommer fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar