tisdag 2 augusti 2016

Sammanfattning: Juli

Rebeccas lästa böcker:

  • Pappa Pellerins Dotter av Maria Gripe
  • Glasblåsarns Barn av Maria Gripe
  • Rosensällskapet (Den Unga Eliten #2) av Marie Lu

Antal lästa böcker: 3
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -

Svenska: 3
Engelska: 0

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 2

Antal lästa sidor: 657

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Rosensällskapet av Marie Lu
Besvikelsen: -

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa 30 böcker [22/30] +3

Kommentar om juli/augusti:
Lite blev det läst i juli i alla fall, dock trodde jag att jag skulle hinna med en bok till. Under juli har jag både hunnit vara sjuk samt resa iväg till London så det har blivit lite tid över för läsandet. (Ett eller två inlägg dyker snart upp om den resan, då vi bland annat besökte Warner Bros Studio Tour: Harry Potter, så det blev en del handlandes där). Under augusti har jag nu en vecka (typ) ledigt och har redan påbörjat månaden bra med läsningen, och hoppas på att i alla fall hinna läsa minst 4 böcker.

Daniellas lästa böcker:
  • Quidditch Through the Ages av J.K. Rowling
  • Fantastic Beasts & Where to Find Them av J.K. Rowling
  • The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling

  • Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
  • Till himlen och tillbaka: en neurokirurgs nära döden upplevelse av Eben Alexander
  • Du. bara av Anna Ahlund
  • Själarnas Bibliotek (Miss Peregrines Besynnerliga Barn #3) av Ransom Riggs
  • Poppy Pym & faraos förbannelse av Laura Wood
  • The Unexpected Everything av Morgan Matson

Antal lästa böcker: 9
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -

Svenska: 5
Engelska: 4

Tegelstenar (över 500 sidor): 2
Kortisar (under 200 sidor): 3

Antal lästa sidor: 2602

Antal påbörjade serier: 1
Antal avslutade serier: 1

Bästa boken: The Unexpected Everything
Besvikelsen: -

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa minst 40 böcker [35/40] +9
- Läsa minst två böcker i månaden [14/24] +2
- Läsa klart Harry Potter böckerna [7/7]

Kommentar om juli/augusti:
Det blev mycket läst denna månaden och jag hade velat få läst ännu mer, men jag förvånade mig själv genom att hinna läsa så pass mycket som jag läst. Jag ångrar att jag påbörjade en bok som jag inte vill läsa för tillfället, jag kommer ingen vart. Och jag har så många andra böcker som jag vill läsa nu. Så min plan för augusti är att läsa klart den boken som jag har svårt att läsa ut för tillfället, och sedan fortsätta läsa de böcker som jag mest sett framemot sen... vem vet hur länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar