torsdag 1 september 2016

Sammanfattning: Augusti

Daniellas lästa böcker:
  • Wake (The Watersong Quartet #1) av Amanda Hocking
  • A Grimm Warning (The Land of Stories #3) av Chris Colfer
  • The Mother Goose Diaries (The Land of Stories Companion) av Chris Colfer
  • Queen Red Riding Hood's Guide To Royalty (The Land of Stories Companion) av Chris Colfer
  • The Doldrums (The Doldrums #1) av Nicholas Gannon

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa noveller: 0
Antal ljudböcker: 0

Svenska: 0
Engelska: 5

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 2

Antal lästa sidor: 1357

Antal påbörjade serier: 2
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: The Doldrums av Nicholas Gannon
Besvikelsen: -

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa minst 40 böcker [40/40] - 31/8 +5
- Läsa minst två böcker i månaden [16/24] +2
- Läsa klart Harry Potter böckerna [7/7]

Kommentarer om augusti/september:
Denna månaden fick jag inte läst så mycket som jag hade velat eftersom det tog lång tid innan jag läste klart A Grimm Warning. Fast än jag inte läste så mycket som jag ville, så blev det ändå ett par stycken. Jag tappade lite av min läslust genom månaden, men den byggs sakta upp igen.
  Denna månaden så klarade jag också av mitt goodreads mål, att läsa 40 böcker. Nu satsar jag på att läsa min 50 böcker detta året.
Jag hoppas att jag får läst mer i september och detta är den månaden som nog alla bokälskare längtar efter som mest. Nämligen Bokmässan i Göteborg, jag längtar så sjuk mycket och det går inte en dag utan att jag tänker att snart är det bokmässa, vill att tiden ska gå fortare!

Rebeccas lästa böcker:
  • I Dina Ögon av Sarah Dessen
  • Harry Potter and The Cursed Child (Harry Potter #8) av J.K Rowling, Jack Thorne & John Tiffany
Antal lästa böcker: 2
Antal lästa noveller: 0
Antal ljudböcker: 0

Svenska: 1
Engelska: 1

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 776

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Harry Potter and The Cursed Child
Besvikelsen: Ingen

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa 30 böcker [25/30] + 2

Kommentarer om augusti/september:
Det blev inte direkt så mycket läst under augusti men det har (som alltid) sina anledningar. Jag har under augusti lyckats att flytta hemifrån så en hel del av min tid spenderar jag just nu med att få rätt i lägenheten och komma in i nya rutiner, detta i kombination med jobb har gjort att jag inte har läst så mycket. Men recensionerna har jag länge tänkt på och det är faktiskt dags att ta fatt i dem nu. Så det är vad jag tänkt sätta som mitt främsta mål i september. Läsning lär det också bli en hel del, bland annat så kommer den efterlängtade Bokmässan nu i september så den ser jag jätte mycket fram emot!! Jag har även valt att satsa mer på att läsa mina noveller, därav har jag gått med i den HÄR utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar