onsdag 29 maj 2013

Sommarläsning + annat kul!

Snart, snart, snart! Snart är det sommarlov för min del (mindre än en vecka kvar..) och då har jag såklart laddat upp med en del böcker som jag absolut måste läsa och andra böcker som jag har olästa i min bokhylla. Böckerna som jag absolut måste läsa innan sommaren är slut är:

  • Labyrinten av Kate Moss
  • Sofies värld av Jostein Gaarder
  • Mycket mer än så av Sarah Dessen
  • Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
  • Boktjuven av Markus Zusak
Sedan har jag även en del böcker i bokhyllan som legat där ett tag och som jag känner att det är dags att ta tag i, bland annat Tystnad, tagning av Michelle Magorian. Jag känner på mig att det kommer bli ett bra sommarlov i år, och det är även mitt sista sommarlov då jag går ut tvåan nu och sedan påbörjar mitt tredje och sista år på gymnasiet, vilket känns lite sorgligt men samtidigt roligt och spännande! I år hade vi egentligen inte planerat att åka utomlands men då både jag och min syster, Daniella, blir 18 år i sommar så kände vi att det ändå hade varit roligt att åka någonstans om så bara för ett par dagar. Så just nu försöker vi planera in en resa till London och gissa vad jag inte ska missa där!! Bland annat vill jag kolla in en del bokaffärer där men framförallt så vill jag kolla in Warner Bros Studio Tour där HP spelades in! Gud vad jag längtat efter att få sticka dit!
//Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar