onsdag 3 september 2014

Sammanfattning: Augusti

För första gången på länge kan jag äntligen vara med i sammanfattning av månaden igen. Det var liksom länge sedan för mig (Daniella). Medan Rebecca läst bok efter bok har jag dock inte gjort det, men det blev annorlunda denna månaden och jag försökte läsa så mycket som möjligt. Kul att vara med igen.

Rebeccas lästa böcker:





Antal lästa böcker: 4
Svenska: 3
Engelska: 1

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Korta böcker (under 200 sidor): 1

Antal lästa sidor: 1369

Bästa boken: The Coldest Girl in Coldtown
Besvikelsen: Allt och lite till

Finaste Omslag:

Uppnådda mål:
Boktyckes utmaning:
11, 33, 45 & 65
Kolla in min utmaning HÄR!

Kommentar om Augusti månad/nästa månad:
Jag fortsätter med att försöka hitta tillbaks till min normala läs-takt, trots att det varit lite klurigt i augusti med både sommarjobb och plugg så tror och hoppas jag att september blir en bättre läsmånad, det är också nu som jag vill läsa så många böcker som möjligt innan det kommer hem lite nya böcker från Bokmässan i slutet av månaden! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Daniellas lästa böcker:



Antal lästa böcker: 7
Svenska: 3
Engelska: 4

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 2258 sidor

Bästa boken: The Selection
Besvikelsen: The Everafter

Finaste omslag:















Uppnådda mål:
  • Läsa 45 böcker [15/45]
  • Hälften av böckerna på engelska [7/23]
  • Läsa klart Caster Chronicles [2/4]
  • Läsa klart Books of Pellinor [1/4]
  • Läsa klart HP-serien [3/7]
  • På¨börja alla serier i min bokhylla [3/10]
Boktyckes utmaning:
Nya punkter på listan:
4, 9. 40, 54, 55, 58 och 60
Kolla in min utmaning här!

Kommentar om Augusti månad/nästa månad:
Jag fick igång mitt läsande i början av månaden men tappade lusten av att läsa i slutet av den. Jag hade redan läst många böcker denna månaden därför kände jag att jag inte behövde läsa så mycket i slutet av Augusti. Men jag ville även se hur många jag kunde läsa, men som sagt så dök andra saker upp, viktigare saker. Lite därför jag tappade lusten av att läsa. Men jag ska försöka att få upp läslusten igen, för det är roligt att läsa! Jag hoppas nästa månad/denna månaden blir lika framgångsrik i läsandet som förra. Jag ska i alla fall försöka läsa minst 5 böcker, sedan får vi se hur det går.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar