måndag 2 november 2015

Sammanfattning: Oktober


Daniellas lästa böcker:
  • Ole Dole (Helen Grace #1) av M. J. Arlidge (Utlånad)
  • The Cabinet of Curiosities: 36 Tales Brief & Sinister av Stefan Bachmann, Katherine Catmull, Claire Legrand & Emma Trevayne
  • The Whatnot (The Peculiar #2) av Stefan Bachmann
  • Den Sovande och Sländan av Neil Gaiman

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa noveller: 0
Svenska: 2
Engelska: 2

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 1

Antal lästa sidor: 1321

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 1 

Bästa boken: The Cabinet of Curiosities: 36 Tales Brief & Sinister 

Besvikelsen: Ole Dole 

Finaste omslag:












Uppnådda mål:
Avklarade punkter: 23 ,37 ,40 och 41
Denna månaden klarade jag även av mitt Goodreads mål, att läsa 30 böcker.

Kommentarer om Oktober/November:
Jag hade förväntat mig att läsa mer än bara fyra böcker, men så blir det när man prioriterar andra saker. Jag tycker ändå att fyra böcker är mycket och hoppas att det blir lika mycket läst nästa månad om inte mer. Som sagt det finns många böcker som jag vill läsa och den boken jag läser nu är så spännande fast än jag inte kommit långt in i den. Jag hann heller inte med att läsa mina oktober böcker, eftersom det blev mer skräckfilmer och dokumentärer.


Rebeccas lästa noveller:
  • En Dåres Anteckningar av Nikolaj Gogol
Rebeccas lästa böcker:
  • The Kiss of Deception (The Remnant Chronicles #1) av Mary E. Pearson
  • Locke & Key vol. 2: Head Games av Joe Hill & Gabriel Rodríguez 
  • Locke & Key vol. 1: Welcome to Lovecraft av Joe Hill & Gabriel Rodríguez
  • Crown of Midnight (Throne of Glass #2) av Sarah J Maas
Antal lästa böcker: 4
Antal lästa noveller: 1
Svenska: 1
Engelska: 4

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 3

Antal lästa sidor: 1263

Antal påbörjade serier: 2
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Pendlar mellan Crown of Midnight och Kiss of Deception, men tror det blir Kiss of Deception även om Crown of Midnight också var väldigt bra!
Besvikelsen: Ingen.

Finaste omslag:













Uppnådda mål:
Avklarade punkter: 56, 32

Kommentarer om Oktober/November:
Läsningen har gått ok denna månaden, som vanligt glömmer jag att ta med och fota alla böcker som ska vara med. Det börjar bli lite av en vana nu känns det som, eftersom det är typ fjärde gången jag har glömt ta med en bok till book haul eller sammanfattning. Jag hade väldigt mycket idéer om böcker som jag skulle läst denna månaden, men då jag kämpade ganska länge med Kiss of Deception så blev det inte mycket mer läst just nu. För novembermånad så känns det väl kanske som att det blir ungefär samma mängd läst, jag har en väldans massa böcker som jag verkligen vill läsa men samtidigt så har jag andra saker som ska hinnas med så det tar lite längre tid för mig att avsluta en bok. Jag och familjen reser till London i slutet av november och då vill jag i alla fall ta med mig och läsa Harry Potter: Den illustrerade utgåvan eftersom vi även ska besöka Warner Bros Studio Tour. Sedan har jag även planer på att följa det magiska temat denna månaden och kanske även hinna med A Discovery of Witches. Men först och främst ska jag avsluta boken som jag läser just nu, Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar