tisdag 31 maj 2016

Daniella recenserar: The Crown

Titel: The Crown
Författare: Kiera Cass
Förlag: Harper Teen
Rec-ex/Vinst/Gåva: -
Sidor: 279
Serie: The Selection #5
Utläst: 30/5-16





Bokens första mening: "I'm sorry," I said, bracing myself for the inevitable backlash.

Handling:
When Eadlyn became the first princess of Illéa to hold her own Selection, she didn't think she would fall in love with any of her thirty-five suitors. She spent the first few weeks of the competition counting down the days until she could send them all home. But as events at the palace force Eadlyn even further into the spotlight, she realizes that she might not be content remaining alone.
  Eadlyn still isn't sure she'll find th fairy-tale ending her parents did twenty years ago. But sometimes the heart has a way of surprising you... and soon Eadlyn must make a choice that feels more impossible - and more important - than she ever imagined.

Min åsikt:
Huvudkaraktären Eadlyn växer stort i mina ögon i denna avslutande boken i serien. Hon utvecklas och blir mognare och det blir lättare att gilla henne.
  Det är sorgligt att serien slutar med denna boken, jag har följt Kiera Cass's verk som en trogen följare och läst alla böcker hon skrivit än så länge. Vilka böcker ska jag nu längta till som mest? Jag hoppas Kiera kommer att skriva flera underbara och romantiska böcker.
  När jag började läsa The Crown, så hade jag så klart glömt bort vilka alla killarna i boken var. Utom de mest minnesvärda som Kile och Henry. Men desto mer jag läste, desto mer kom jag ihåg. Jag hejade på Kile till en början, eftersom Eadlyn och Kile verkade ha en bra kemi mellan varandra. Men från tomma intet kom Erik in i bilden. Och jag bara visste direkt att de två måste bli ett par, jag kände igen Maxon och America i deras sätt att umgås.
  Som vanligt så flyter språket på och jag drogs med i boken. Jag älskar Kiera Cass's skrivsätt. Det är som en dans på rosor.
  Om jag däremot måste säga en kritisk sak så är det att jag blev chockad när jag såg hur kort boken är jämfört med alla andra böcker i serien, jag hade velat ha boken längre, allt skedde så snabbt.
  Jag ser framemot kommande böcker och hoppas på att de är lika bra (kanske även ännu bättre, om möjligt) som dessa böcker.

Betyg: 4.7
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:




































Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar