fredag 7 oktober 2016

Sammanfattning: September

Rebeccas lästa böcker:

  • Weird Things Customers Say in Bookshops av Jen Campbell
  • Astrid Lindgren av Agnes-Margrethe Bjorvand & Lisa Aisato
  • Noveller: Märit & Flickan som inte ville leka av Astrid Lindgren

Antal lästa böcker: 2
Antal lästa noveller: 2
Antal ljudböcker: -

Svenska: 3
Engelska: 1

Tegelstenar (över 500 sidor): 0
Kortisar (under 200 sidor): 4

Antal lästa sidor: 269

Antal påbörjade serier: 0
Antal avslutade serier: 0

Bästa boken: Astrid Lindgren
Besvikelsen: Ingen

Finaste Omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa 30 böcker [27/30]

Kommentarer om september/oktober:
Jag är väl inte så stolt över min läsning just nu. Inget verkar fastna, inte ens Harry Potter. Jag har istället bara påbörjat nya böcker hela tiden. Men jag ska successivt beta av den läshögen jag nu lagt på mig. Började med att beta av en bok som jag köpte på Bokmässan, nämligen Kakan, den lästes ut idag. Sedan har jag Warriors, bok ett, som jag avbröt 50 sidor in för att läsa Kakan, och efter det har jag Harry Potter and the Order of the Phoenix som jag avbröt 100 sidor in för att kunna läsa Warriors. Som sagt påbörjar bara en massa nya istället för att avsluta de jag redan läser men det blir målet för oktober, att avsluta de böcker jag påbörjat och sedan inte påbörja fler nya böcker förrän jag läst klart en bok!

Daniellas lästa böcker:

  • Little Bits of Sky av S. E. Durrant
  • Summer Days & Summer Nights: Twelve Love Stories av Stephanie Perkins m.fl.
  • A Whole New World (Twisted Tales #1) av Liz Braswell
  • Hollow City (Miss Peregrine's Peculiar Children Graphic Novel #2) av Ransom Riggs & Cassandra Jean
  • Tales of the Peculiar (Miss Peregrine's Peculiar Children #0.5) av Ransom Riggs
  • Astrid Lindgren av Agnes-Margrethe Bjorvand (ej med på bild!)

Antal lästa böcker: 6
Antal lästa noveller: -
Antal ljudböcker: -

Svenska: 1
Engelska: 5

Tegelstenar (över 500 sidor): -
Kortisar (under 200 sidor): 2

Antal lästa sidor: 1493

Antal påbörjade serier: 1
Antal avslutade serier: -

Bästa boken: Väljer att hylla två riktigt bra böcker denna månaden:
- Astrid Lindgren av Agnes-Margrethe Bjorvand
- Tales of the Peculiar av Ransom Riggs
Besvikelsen: Summer Days and Summer Nights av Liz Braswell. Trotts att det inte var den boken med lägst betyg denna månaden, så hade jag ändå högre förväntningar på denna boken och blev besviken. Fastän boken blev bättre mot slutet så var den för det mesta tråkig att läsa.

Finaste Omslag:












Uppnådda mål:
- Läsa minst 40 böcker [46/40] +6
- Läsa minst två böcker i månaden [18/24] +2
- Läsa klart Harry Potter böckerna [7/7]

Kommentarer om september/oktober:
Det har varit en bra läs-månad, det blir alltid att jag läser klart många böcker mot slutet av månaden. Det blir mycket arbetet framför läsning, det har inte blivit så mycket ledig tid till läsning helt enkelt på den senaste tiden. Men snart kommer det ett par dagar med ledighet och förhoppningsvis går de dagarna åt till läsning, är dock inte riktigt på det humöret med att sitta och läsa en bok tre timmar i sträck, har andra saker som jag också dragit mig för att göra som måste göras!
  Jag hoppas att denna månaden blir lika bokfylld som den förra, jag försöker att hålla mina händer borta ifrån en läskig bok eftersom jag vill vänta tills det blir halloween tider. Men det är riktigt svårt! Tror jag ändå snart plockar upp och läser den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar