tisdag 11 oktober 2016

TTT - Books I've Read Because of Recommendations

Varje tisdag anordnar The Broke and The Bookish - Top Ten Tuesday - som går ut på att man ska lista sina topp tio inom ett visst valt ämne.

Denna tisdagens tema är: Top Ten (five) Books I've Read Because of Recommendations

Daniellas topp fem:
1. The hunger Games av Suzanne Collins - Min syster Rebecca tipsade mig om denna boken och jag blev inte besviken.












2. "Dina brev lägger jag under madrassen" av Astrid Lindgren & Sara Schwardt - Rebecca rekommenderade denna boken.












3. Tretton skäl varför av Jay Asher - tips från Rebecca












4. Oksa Pollock: Det sista hoppet av Anne Plichota - Ännu ett tips från min syster, dock så var denna boken inte alls lika bra som de andra. Har inte fortsatt att läsa klart denna serien.












5. Tankeläsaren av Kristin Cashore & Carina Jansson - Rekommenderad av min pappa och den var inte så bra som jag trodde den skulle vara. Man hörde så mycket positiva saker om den när den kom ut. Så blev besviken. Har inte och kommer nog inte läsa klart serien.

2 kommentarer:

  1. Har inget syskon som läser speciellt mycket nuförtiden, men låter så kul att kunna få boktips av varandra.

    SvaraRadera
  2. The Hunger Games was on my list this week too! Have a great week!

    TTT
    Sandy @ Somewhere Only We Know

    SvaraRadera